J Jarlsgård skrev:
Har nu i trötthet på stopp i vår wc läst på om sign 6260 och den går att ändra till 5/8L spolning (om man fortfarande vill ha "snålspolning"):D

Så i helgen blir det till att ändra om vår stol så fort jag löst stoppet för 8de gången på 4 år... :sweat:
Jasså enda upp till 8 l :surprised: hade inte sett mer än typ 6 l på nån när jag försökte läsa mig till.. :geek:

Bra om möjligheten finns iaf, även om de flesta klarar sig med ”snålspolning”. Här har jag dock tröttnat på att leka rörmokare .. samt ringa riktig rörmokare!

Till och från är det nästan pappersförbud här hahaha (don’t ask ;))
 
Så, nu är det ett par månader sedan jag skrev något här senast!

Det gick som sagt att ändra spolmängden på 6260n.

Som ett utlåtande efter att ha gjort den åtgärden är att det funkar fint. Det löste vårt problem med stopp i avloppet (som vi i regel fick med 1-2 månaders intervall) och nu kan vi äntligen kassera bajsförbudet på den toan :crysmile:
Skylt som visar förbud mot att bajsa, med röd cirkel och streck över en figur som sitter på en toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag hittade äntligen (höstas) en toalett som jag gillade.. eller ja, det var felformulerat .. Host.. vi råkade köpa fel toalett haha och jag gillade den :)

Vi hade tänkt köpa en billigare .. och trodde vi gjort det ..i 3 v tills dess att den skulle sättas på plats!

Vi behöll den (var en av dem jag tänkt till nästa badrum) för det hade blivit lika dyrt och åka tillbaka med den..(byta).

Det är en Gustavsbergs Nautic 1500 H (tror den hette så)

jättefin, men började med problem.. fortsatte med andra problem .. nu funkar den ok - men är inte pålitlig! (Den tömde vår brunn innan jul,. tyvärr fick vi problem med vattnet efter det..)

Måndagsex ..

Ville INTE ha en likadan i nästa badrum och .. jag var grymt anti toaletter efter det! VVS fick uttrycka sig om vilka wc han tyckte funkade bäst och var prisvärda.

Blev en Ifö Spira rimfree .. den jag var skeptisk mot (kallar den båttoalett - VVS fattade inte först men när hen tittade och tänkte trillade polletten ner haha).

Den har fungerat bra! Inga knappar som fastnat nere, bra schwung i spolningen.. ingen spolknappen som inte fungerar!

Tycker fortfarande gustavsbergs är snyggare och känns bättre - men den ligger på minus än då vi haft så mycket problem med den -. mystiska fel (inget trasigt såvitt vi/VVS sett). Har garanti men orka dividera om fel som inte går att hitta (inte är konsekventa).

aja - har två nya toaletter.. två olika märken.. båda funkar.. inget stopp i avloppet (peppar peppar) ..
 
Gick in på byggahus för att fråga om dessa toaletter men ni har ju redan startat en bra tråd ;)
 
  • Gilla
fredrikepost och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.