Jag har ett badrum som är i princip nytt men med bakfall (defekt när vi köpte huset). När man duschar det allra minsta mot väggen rinner det ut i en pöl mitt på golvet och stannar där. Väldigt störande!
Just nu använder bara vår 4-åring badkaret men jag skulle snart vilja använda det som en dusch för övriga familjen. Eftersom jag inte vill flytta armaturen och göra nya hål plus att det är rätt mysigt med badkar vill jag behålla badkar (detta eller något annat).
Jag tänker att man skulle bygga upp en liten mosaiklist (1-2 cm hög) på golvet så att vattnet inte kan ta sig ut på golvet och även sätta dit glasväggar på mosaiklisten.
Någon som har erfarenhet av att "glasa in" ett fristående badkar?
Nuvarande badkar är ca 158x70cm
Har inte hjärta eller pengar att göra om badrummet helt pga av detta.

Olika alternativ:
1. Köp nytt badkar med tillhörande duschväggshörna som sitter på badkaret. Klurigt att få placering av armaturen vettig.
2. Glasa in hela långsidan (fäst på mosaiklisten) och låt badkaret stå som det gör
3. Flytta upp badkaret mot en av kortsidorna/ hörnen och sätt en 1 m lång glasvägg på mosaiklisten. Placeringen på armaturen blir då lite tokig tyvärr.

Någon som kan hjälpa mig att tänka:)?
 
  • Vit fristående badkar i ett badrum med vita kakelväggar, duschstång och badrumsfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med fristående badkar och duschhandtag, vita kakelväggar och två svarta handdukar upphängda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
'Måste' du ha glasvägg? Kan du inte sätta dit en gummilist och sedan använda ett vanligt duschdraperi? Eller missförstår jag något i vanlig ordning.....
 
  • Gilla
FrökenFunkis och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
'Måste' du ha glasvägg? Kan du inte sätta dit en gummilist och sedan använda ett vanligt duschdraperi? Eller missförstår jag något i vanlig ordning.....
Det låter som du pratat med min man:) Det kan man såklart göra men jag tycker det ser taffligt ut. Den enkla anledningen.
 
FrökenFunkis FrökenFunkis skrev:
Det låter som du pratat med min man:) Det kan man såklart göra men jag tycker det ser taffligt ut. Den enkla anledningen.
En anledning så god som någon :)(y)
 
BirgitS
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.