C
M Manfreds skrev:
OK! Har inte tidigare reagerat på att språket är så tydligt från mäklarannons,
Det varierar säkert beroende på språkbruket i annonsen och vem som klippt och klistrat, men det är väl inte för inte som många uppfattar dessa artiklar som smygreklam.
 
T term skrev:
Det är ju inte renoverat och tillbyggt. Det är ju ett i princip nytt hus byggt vid millennieskiftet, om än i äldre stil.
Var/ hur framgår detta ?
Annars är väl gissningen det som jag ritat in nedan. Mindre sekelskifteshus hade ofta skorstenstocken som en central pelare genom huset.
Ritning av ett hus med markerad sektion som antyder husets ursprungliga struktur och placering av skorsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Var/ hur framgår detta ?
Annars är väl gissningen det som jag ritat in nedan. Mindre sekelskifteshus hade ofta skorstenstocken som en central pelare genom huset.
[bild]
Min gissning är samma som din. Trapphus var undantagslöst vid yttervägg.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Ett nytt hus i gammal stil är ju vad det är. Det som känns märkligt är ju att man kan få bygglov för sånt här och fortfarande säga att ursprungsfastigheten finns kvar? Borde ju rimligen klassas som nybygge tycker man.
 
Ursprungsfastigheten är väl kvar? Däremot är det kanske inte så mycket av den ursprungliga byggnaden kvar.
 
Först tyckte jag att 17,9 miljoner kändes lite väl saftigt, men efter att ha tittat på Hemnet runt enebyberg/danderyd så känns priset inte helt uppåt väggarna just nu...

Men tror de skulle lagt ut den för 14,9 eller 15,9 istället och fått en otrolig budgivning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.