Golvet i första rummet är lagt. Började med takpanelen direkt för att bli av med bångligt virke. Skönt inte behöva flytta på så mycket när golvet ska läggas i nästa rum. Renoverat rum med nytt golv och påbörjad takpanel, isolering synlig på väggar, fönster och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 5 till
  • Laddar…
Med ett avbrott för 40-års kalas så är nu golven lagda och tak i första rummet. Två dagar kvar så jag hoppas hinna sätta all takpanel. Snöade och blåste duktigt idag. Körde fast med släp i backen upp till stugan. Fick lasta av virke och sedan kasa ner släpet till en parkering nedanför. Lyckades sedan fastna med bilen i backen på tvären. En snäll granne med stor skoter drog loss bilen som nu får stå nere på parkeringen i väntan på plogning upp till stugan.
Nyinstallerat trägolv och takpanel i ett rum under renovering med isoleringsmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagda trägolv och pågående installation av isolering i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 5 till
  • Laddar…
Den som gör möter djävligt väder etc... den som inget gör möter bara...ingenting
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Den som gör möter djävligt väder etc... den som inget gör möter bara...ingenting
Kloka ord :D
 
Nu hemma igen. Alltid lika trist åka därifrån. Innertaket klart. Tar väldig tid sätta panel. Hann aldrig börja med innerväggarna. Får bli nästa lov! Nyinstallerat innertak av träpanel i en under konstruktion stående byggnad med synliga väggreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinterlandskap vid solnedgång med snötäckta marker och barträd mot en himmel i rosa och orange nyanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Nu hemma igen. Alltid lika trist åka därifrån. Innertaket klart. Tar väldig tid sätta panel. Hann aldrig börja med innerväggarna. Får bli nästa lov![bild] [bild]
Bra jobbat. Känner igen mig, tiden går alldeles för snabbt när man snickrar..
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Linuslin Contact451 skrev:
Bra jobbat. Känner igen mig, tiden går alldeles för snabbt när man snickrar..
Så sant! Och så vill man ju även idka lite vintersport och gräva i snön med barnen. Tror dock att detta är första gången jag varit där vintertid som skotern aldrig fick nån motion...
 
Såhär mellan byggpassen får man passa på att hitta det som kommer behövas framöver till så bra pris som möjligt. Hämtade två Gustavsberg 1500 toaletter på Bauhaus idag för 2k styck. Klinker till hall köptes för några veckor sedan och klinker till badrummen är beställt. En ny visp för spackel och fix. Hade några checkar på Kjell så då fick det bli en ny isolationsprovare. Snart sportlov/bygglov!
Två nya Gustavsberg toaletter i förpackningar i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En digital isolationsprovare av märket UNI-T i förpackning liggandes på ett vitt linnetyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En kartong med en bild av en Skil Mixer 850 Watt för spackelblandning placerad på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 2 till
  • Laddar…
Har varit uppe sedan helgen och kör på med innerväggar och lite eldragning. Sportlovet inleddes med div förkylningar och feber i familjen så det var en seg start. Kommer nog inte hinna allt som var planerat. Och nu blev även vädret superfint vilket gör att dagarna ute blir längre. Blev en skidtur till Andersborg för våfflor idag. Strålande sol, 10 minus och vindstilla.
Byggarbetsplats med uppförda träreglar för innerväggar, elledningar och byggmaterial samt verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinterlandskap med snötäckt terräng och fjäll i bakgrunden under klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Människor njuter av solskenet utanför en snötäckt stuga med skidor, på en klar vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Rumskänsla börjar infinna sig! Inbyggnadsfas av ett rum med OSB-skivor på väggarna, en stege och byggverktyg i förgrunden och ett fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående inomhusrenovering med öppen dörr, träreglar, OSB-skivor, stege och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 2 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Rumskänsla börjar infinna sig![bild] [bild]
Härligt, inte alltför mycket kvar nu:D

Hur gör du med elen, drar du tomrör och sätter kopplingsdosorna på väggen själv sen tar in elektriker som gör resten eller? Börjat fundera själv hur jag ska göra med det, om man kan spara lite pengar där.
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Linuslin Contact451 skrev:
Härligt, inte alltför mycket kvar nu:D

Hur gör du med elen, drar du tomrör och sätter kopplingsdosorna på väggen själv sen tar in elektriker som gör resten eller? Börjat fundera själv hur jag ska göra med det, om man kan spara lite pengar där.
Nej, men alla moment nu tar längre tid än man tror. Trodde jag skulle hinna börja gipsa lite men det finns inte en chans.
Jag drar rör och trådar så mycket som jag hinner och sätter dosor. På påsken kommer svärmors gubbe på besök är planen och han har egen elfirma. Han är 79 nu men vill inte riktigt sluta jobba. Då blir det byte av central samt dra el till friggeboden samt kontroll av det jag har knåpat ihop.
 
  • Gilla
Linuslin och 2 till
  • Laddar…
Kvällen innan hemfärd, efter en solig dag i backen, blev det dags att flytta ut ytterdörren till sin nya plats och säga adjö till den provisoriska osb-dörren (vilken med lite extra isolering har gjort ett bra jobb). Sagt och gjort. Häkta av, skruva loss karm som satt med kil och flatskruv. Slagskruvdragare is the shit! 12 minus och inga dörrar, då vill man inte komma på att borret för karmskruv ligger kvar hemma. Hittade en gammal yllefilt som jag kunde häfta upp i gamla dörrhålet sedan blev det en byggöl. Släppte karmskruv och gick old-school med kilar och vanlig skruv. Nu tätt och drevat! Räknar med två, tre timmar imorgon för fix innan hemfärd.
Installation av ny ytterdörr med tillhörande karm och isoleringsmaterial på golvet i en stuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad ytterdörr i trä med verktyg och byggmaterial runtomkring i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 2 till
  • Laddar…
På söndagen blev det slutfixav dörrmontering och städning. Blir till att stryka på lite tjära där det saknas i vår/sommar. Får även åka upp en helg innan påsk och sätta klart skivor på innerväggarna. Lämnade ett 2kw element på halvfart och hoppas det orkar hålla kring 10-15 grader i tillbyggnaden.
OSB-skivor (oriented strand board) som täcker vägg och dörröppning i ett pågående byggprojekt med synliga timrar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning i pågående byggprojekt med OSB-skivor, en öppen dörr, fönster och ett element på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad träddörr på en byggnad med snötäckt tak och omgivning, arbetsredskap syns i snön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av tillbyggnad med OSB-skivor på väggar och byggmaterial, stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola och 5 till
  • Laddar…
Roligt projekt att följa! Fick precis bygglov för nästan exakt samma tillbyggnad på nästan exakt samma sonfjällsstugemodell på nästan exakt samma plats (eller på det sista slirar jag lite, i Ljusnedal har vi vår).
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.