Det finaste huset hittills den här säsongen, och att det byter ny fönster mot äldre mycket finnare :love:
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Bara ingen med asbestnoja ser på det.
 
  • Haha
Asbesträdd och 4 till
  • Laddar…
Äntligen några med hantverksambitioner, gör bygget själva och dessutom inte låter budgeten dra över flera miljoner... Skönt att se ett program med folk som har fötterna på jorden och inte dumdristigt låter det dra iväg.
 
  • Gilla
nochl och 19 till
  • Laddar…
Så skönt att se ett program med en normal budget och ett vettigt inköpspris! Underbart! Och vilken glöd dom hade. Skönt att slippa allt prat om kärleken och hur det tär på äktenskap och bla bla... här va det bara glada miner! Magiskt!!
 
  • Gilla
Hullefar och 7 till
  • Laddar…
Microkatten
Fint avsnitt! Tyckte paret hade en bra inställning till renoveringen, med fokus på återbruk.

Även om jag kan tycka att det är ganska stor skillnad på eternituttrycken på italienska villan i Mölle och huset i V Klappe så blev det ju en bra kompromiss till slut med träpanel på baksidan. Fantastiskt dörrparti de hittade på den stora, danska Genbyg, även om priset sved! Även Christianias genbrugsaffär är fin, och i Skåne har t.ex. Folkes bygg norr om Kristianstad ett stort utbud av gammalt byggmaterial.
 
  • Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
Sämsta avsnittet hittills.
 
  • Gilla
Björn 77 och 6 till
  • Laddar…
Bra avsnitt. Ingen 15miljoner akvarie som ingen har råd med.

Sund inställning, återbruk och rimlig prislapp samt budget. Tummen upp.
 
  • Gilla
nochl och 9 till
  • Laddar…
Alltså Gert, vad vore programmet utan denna pärla!? :love:
 
  • Gilla
CeciliaPepe och 4 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Bara ingen med asbestnoja ser på det.
Jag såg programmet.
 
  • Haha
  • Gilla
TCG och 25 till
  • Laddar…
Äntligen en statushöjning för gamla eternithus. (y)
 
  • Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
Jättefint!
 
Jag uppskattar deras ambition att bevara och köpa begagnat som ett förstahandsalternativ.
Ofta blir detta både billigare och bättre än att köpa nytt och man får något unikt på köpet.

Jag tycker det finns en generell övertro på nya grejer istället för att bedöma var sak från fall till fall.
Ibland är det bra att köpa nya grejer, men väldigt ofta är det bättre att köpa begagnat.
Att renovera och bevara bör alltid vara något som skall övervägas först.
 
  • Gilla
Oldboy och 4 till
  • Laddar…
Tack Gert :love:
Eternit är så häftigt (jag är en av dom omvända).
De sista husen med denna fasad kommer att bli K-märkta.
 
F
Undrar hur länge dom kommer att bo där innan dom tröttnar på bilar som bränner förbi husknuten i 80-100 knyck
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.