Hejsan...

Ska snart påbörja breddningen av min Garageport med ca 300 mm väggen är ca 250 mm tjock och består av, vad jag tror, stora betongblock... eftersom det är i kanten så tror jag att jag kan såga både utefrån och innefrån och sedan hugga bort det sista med min borrhammare...


Fixade nyss fram en coromantskiva 230 mm till vinkelslipen som jag tänkte köra slut på ;o)

Har aldrig använt en sådan skiva förut... vad skall jag tänka på... alla tips mottages tacksamt....
 
Att det kommer damma som FAN!
 
En blöt filt och plast tar bort det mesta av dammet.

/Kent
 
Då gick man lös på väggen igår, gick hur fint som helst... fantastiskt vad en vinkelslip för 199 kr från harald nyborg kan åstadkomma, att sedan klingan kostade 800 kr är en annan sak, lustigt att det är på det hållet...

Nu är nästa steg att borra ett hål genom sågjacket högst upp och ett längst ner, så vet jag vart jag ska såga från andra hållet, och förhoppningsvi blir det inte för snett... sen dit med en rejäl träkarm som jag kan skruva fast porten i...
 
Hoppas att du sätter dit ett överstycke som kan bära upp väggen ovanför hålet innan du tar bort väggen...
/Bosse
 
Det finns redan en bra stocki överkant, man har tidigare byggt igen en större öppning för att få dit en "standard" garageport... se bilden..

men tack för tipset, hade varit trist o missat... ;o)
 
  • Garageppning_liten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skönt att det var under kontroll :D Tänkte att det var bäst att hojta till utifall att...
Lycka till!
/Bosse
 
Finns det inte billigare klinga? :cool:

Mvh Putte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.