För en massa år sedan när KabelTV var högsta mode. I föreningen där jag bodde hade jag en barnfamilj som granne. De berättade att första kvällen efter installation i föreningen av kabelTV, så höll de på hela kvällen för att få TVn att ta in TV1 och TV2. De ville absolut inte ta in fler kanaler, för de tyckte det räckte för deras 2 åriga dotter. Men det hade tagit timmar för dem att fixa kanalinställningen (det var inte automatiskt på den tiden).

Morgonen därpå vaknar de av att dottern sitter och tittar på tecknade serier på TV3 (som de alltså uppsåtligen hade låtit bli att ställa in själva).
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Bronken
Hej igen.
Tack för allas råd (ingen nämnd, ingen glömd).
Nu funkar det hur bra som helst att se marksända basutbudet utan box och antennförstärkare :).

Vad gjorde jag då:
1) Läste manualen men hittade då ingenting som överensstämde i menyerna på TV'n. Stressad!!

2) Såg dock en liten rad som sa ungefär "Vid fabriksåterställning görs en automatisk kanalsökning" - så jag gjorde det och efter ett tag fick jag frågan vilka "typer" jag ville göra kanalsökning på :). Pustade ut.

3) Stressen lade sig och jag hoppade runt lite i menyerna igen, eftersom jag nu nästa är TV-reparatör/proffs ju...
Av misstag hittade jag sedan kanalsökningen - via eHELP-knappen på fjärren :-/.
 
Redigerat:
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.