Hej!

Känner någon till om det finns några som säljer små (50-60 cm höga) kylskåp som man kan bygga in i badrum? Det får gärna vara rostfritt (vitt går också bra) och billigt! Har kollat på de stora kedjorna men inte hittat några. Blir mycket tacksam för länkar!

Mvh
Nikkotikko
 
Hur många öl skall det få plats?
 
Jag vet att coca cola hade sådana kylskåp som man kunde plugga in i bilen för några år sedan som kampanjpriser. Men det borde gå att få tag i vanliga sådana kanske ibland båttillbehör eller liknande.
 
Vinkyl är ett standardtips, annars brukar Zanussi har mindre kylskåp. Det finns från många märken men är inget som normalt lagerförs i butikerna.
 
Har ingen aning, men skulle nog kolla med något hotell om de inte har någon överbliven minibar till billig penning.
 
Rusta brukar anonnsera om en vinkyl som har dessa mått. Rymmer 16 vinflaskor, alltså en hel del öl, kostade 995:- om jag inte minns helt fel.

/ Kai
 
Tack allihop för era svar!

Skåpet från Rusta ser trevligt ut (åtminstone på Internet) och det är väldigt billigt, dock blir jag lite fundersam när man läser följande om skåpet

VENTILATION. Det är viktigt att lämna utrymme kring vinkylaren så att ventilationsöppningen
inte blockeras. Om utsläppet av varm luft blockeras, fungerar vinkylaren inte effektivt och
strömförbrukningen ökar. Lämna därför minst 5 cm utrymme mellan vägg och vinkylarens
baksida samt 10 cm på varje sida och ovanför.

"Tycker att själva inbyggnadsidén försvinner när man ska så stora öppna ytor runt skåpet."

SKYDD MOT FUKT. För att undvika rost, läckage och förstörd isolering, placera inte vinkylaren i
fuktiga miljöer. Spill aldrig vatten på vinkylaren.


"Till fuktiga miljöer måste man ju onekligen räkna badrum."


Skåpen från Isotherm är verkligen jättesnygga och säkert suveräna att ha i ett badrum eftersom de används på båtar men priset avskräcker, 8000-9000 kr för de enklaste modellerna är lite väl saftigt för mig!

Mvh
Nikkotikko
 
Det är mycket möjligt att vinkylaren från rusta är termoelektriskt och saknar kompressor. Jämför med det som finns på Onoff för 1496:- så ser det ganska plastigt och billigt ut (såg det på Rusta i Karlstad igår).

Kanske ska nämna i förbifarten att i de flesta vinkylar blir det inte så jättekallt (inte kallar än ca 8 grader), en del vill ha bastudryck kallare än så. Min personliga favorit är hink med massa is och lite vatten i (man brukar kunna köpa is säckvis ganska billigt på Mc Donalds).

Här är iallafall en länk till onoffs variant:
http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvactiveprod/29267
 
Såg i ett annonsblad att bauhaus hade ett billigt kylskåp igår 1495:-

Kanske värt att kolla upp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.