Maarrre
Jag bor i ett hus byggt på 70-talet som vi ska börja renovera. Vi har såna här mörka innerdörrar och mörkbruna golvlister, men tycker att det blir så mörkt inne av allt mörkt trä. Jag undrar om det finns något sätt att göra dörrarna ljusare? Vi vill inte måla dem vita utan helst behålla träfärg, men lite ljusare. Eller räcker det kanske om man målar karmen och golvlisterna vita, att det blir ett ljusare intryck? Har någon gjort så, eller skulle det se konstigt ut?
 
  • Mörkbrun innerdörr och golvlist mot en vit vägg i ett hus från 70-talet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för material på dörren? Det kanske går att slipa ich lasera?
 
Maarrre
M Malin165 skrev:
Vad är det för material på dörren? Det kanske går att slipa ich lasera?
Vi är osäkra på materialet, men tror att det kan vara fanér på ramen och betsat på speglarna.
 
Hej, hur blev det med dörrarna? Vi har samma dörrar och vill oxå göra om våra. Hur gick du tillväga och hur blev resultatet? Visa gärna bild om du har!
 
Maarrre
Byggtrixx Byggtrixx skrev:
Hej, hur blev det med dörrarna? Vi har samma dörrar och vill oxå göra om våra. Hur gick du tillväga och hur blev resultatet? Visa gärna bild om du har!
Hej! Vi bestämde oss för att behålla dörrarna och listerna som de är, tillsvidare, då vi har andra projekt som är mer akuta. Jag fick tips om att byta dörrhandtagen för att få ett modernare utseende. Så jag tror vi ska göra det istället, det känns enklare och billigare än att måla om allting.
 
  • Gilla
Byggtrixx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.