Hej,
Min moster har precis flyttat in i sin bostadsrätt med ett nytt kök.
Problemet är att frysskåpet går knappt att öppna, pga luftsuget, efter ca 10sek efter man stängt dörren kan man öppna igen.
Finns klistermärken på dörren där det finns en notis som står att man kan behöva vänta 1min.

Aldrig vart med om detta, vad kan man göra för att kunna öppna frysen när man vill?

Tack på förhand
 
Cheesen
Köp en gammal frys som ej är frostfri.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
A
Limma dit en tändsticka i nederkant där listen tätar
 
electroluxaren skrev:
Limma dit en tändsticka i nederkant där listen tätar
Bör man inte ha den i överkant ??
Jag tänker att kyla sjunker.
Jag jobbar med dörrar i kyl o frysrum, och prio ett är att dörrarna är täta nertill.
 
A
Spelar ingen roll.
De sitter i nederkant original fast i plast då.
Frysrumsdörrar brukar ha en släplist i nederkant.
 
E evoline skrev:
Min moster har precis flyttat in...
E evoline skrev:
...efter ca 10sek efter man stängt dörren kan man öppna igen.
Kanske det är dags att moster lär sig att man inte behöver öppna frysen var tionde sekund om man tänker till och planerar lite?

Varje skåpöppning innebär ju att man förbrukar lite energi och höjer elräkningen också.
 
Redigerat:
Cylindas servicetekniker sätter ibland ditt ett plastclips för att skapa en liten otäthet i tätningslisten, liknande förslaget med tändstickan.
Då släpper vacumet mycket lättare!
 
:)
E evoline skrev:
Hej,
Min moster har precis flyttat in i sin bostadsrätt med ett nytt kök.
Problemet är att frysskåpet går knappt att öppna, pga luftsuget, efter ca 10sek efter man stängt dörren kan man öppna igen.
Finns klistermärken på dörren där det finns en notis som står att man kan behöva vänta 1min.

Aldrig vart med om detta, vad kan man göra för att kunna öppna frysen när man vill?

Tack på förhand
Hej!
Rensa avfrostnings röret inifrån kabinen med en lång typ piprensare. Det är där den får in luften för att lätt kunna öppna dörren. Jag har haft samma problem :)
Mvh Jan Ek
 
A
Detta kommer man ej åt
 
Nu har det gått två år.
Undrar om Evolines moster har lyckats öppna frysskåpsdörren :thinking:
 
A
Tveksamt
 
Sorry, har inte återkommit.

Vet faktiskt inte om felet kvarstår eller inte, har inte hört nåt från min moster, kanske bara accepterat att den funkar så nu.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.