Jag har aldrig hittat någon logik.
två uttag i samma rum och på samma grupp - nix, gav inte tillräckligt för att streama webradio ens

Å andra sidan funkade en länk mellan två byggnader i en rätt risig anläggning bra så jag säger testa och håll tummarna
 
Man ska inte ha nätadaptrar på samma ledning för de stör kraftigt på grund av orena strömmar. Här är Devolos pluggar med uttag med avstörning bra.
 
Kapacitetsmässigt har det hänt mycket med dessa produkter. 500Mbit/s varianter har uppgraderat från 100Mhz till 1000Mbit/s ethernet port liksom 1.2Gbit/s varianter som nu finns

Sweklockers testpiloter har testat Devolo dLAN 1200+WiFi AC.
Summering, lätt att installera men det är lite lotteri om det verkligen fungerar bra.
 
Homeplug fungerar bäst på samma fas. Om man kan planera sina elcentraler men inte vill/kan dra datakabel så bör man ju rigga för att kunna prova och ändra fas som man vill nyttja för Homeplug. Jag tycker att saker ska fungera såsom det presenteras, så använd ingen "phase coupler" utan se bara till att använda samma fas. Fungerar det så fungerar det och gör det inte det så använd något annat. Elnätet är en stökig miljö och om man måste fixa en massa för att få det att fungera ska man inte räkna med att det kommer att fortsätta fungera när man kopplar in ledbelysning 1 år senare.
 
Jag har kört verktygsfria keystones från Kjell kombinerat med Schneiders keystoneuttag. Funkar hur bra som helst.
Tänk bara på att vissa verktygsfria varianter inte alltid passar i alla keytsoneuttag, har mkt att göra med låsningsmekanismen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.