Hej.
Mitt lås på uterummet är trasigt och hittar inget namn på tillverkaren. Känner någon igen märket?
Vore tacksam för all hjälp.
 
  • Närbild av ett trasigt lås på ett uterum med synlig logotyp, utan tillverkarens namn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
cjnilsson
  • Laddar…
Är det ett elektriskt lås som öppnas med tag?
Det ovala svarta i under ”kronmärker”, är det nyckelhål?
 
C
Det är ett lås från Schuco som tillverkas och går att få tag i fortfarande.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
M Miljardprogram skrev:
Det är ett lås från Schuco som tillverkas och går att få tag i fortfarande.
Är du säker på det så återkom gärna med vad artikeln heter.
Jag har tidigare e-postat med Schuco om ett sådant beslag och fick till svar att det inte var en schuco produkt och de hade ingen aning om vem tillverkaren var.
Låset i sig är en väldigt enkel konstruktion där man drar upp eller ner med den svarta plastdelen för att låsa/låsa upp vill jag minnas.
Det övre ovala hålet är en markering som skiftar mellan grönt och rött beroende på om det är låst eller öppet.
 
Redigerat:
Mätningsinstrument med skjutmått och varningsetiketter på metall och vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Etikett från SCHÜCO med artikelnummer 23483500, genomskinlig plastförpackning, suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logotyp på vit bakgrund, svart text med ordet "SCHÜCO" och "INTERNATIONAL" under, ovanför en kronliknande symbol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
123abc och 2 till
  • Laddar…
Konstigt att Schucho inte känner igen sin egna logga. Ser ut som en tidigare variant av de jag bifogat bilder på, dock lär man ju dubbelkolla måtten.
 
@Miljardprogram tack för ett bra svar.
Jo jag fick förfrågan om ett sådant beslag för en del år sedan och tänkte att det var Schüco och kontaktade Schüco samt bifogade högupplösta bilder av beslaget.
Döm om min förvåning när jag får till svar att det inte är en Schüco produkt trots logga.
 
1 123abc skrev:
@Miljardprogram tack för ett bra svar.
Jo jag fick förfrågan om ett sådant beslag för en del år sedan och tänkte att det var Schüco och kontaktade Schüco samt bifogade högupplösta bilder av beslaget.
Döm om min förvåning när jag får till svar att det inte är en Schüco produkt trots logga.
Ja det verkar bli mer regel än undantag att de som sitter och svarar på mejl och i telefonväxlar inte vet ett dyft om företagets produkter.

Dock verkar många kvalitets tillverkare av fönster, dörrar och skjutpartier etc, bli bättre på att märka sina produkter med skyltar/klisterlappar med artikelnummer mm. Vilket är bra för slutkund.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
M Miljardprogram skrev:
[bild] [bild] [bild]
Vet att detta är några år sen men kommer du ihåg var du köpte det?
Alternativt, någon som vet om det finns ett liknande lås som passar?

Mvh
Martin
 
Vetri Laholm, borde kunna hjälpa dig. Eller ett kunnigt glasmästeri.
 
  • Gilla
Martin Lundin2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.