Vi ska ta och göra iordning garagegolvet (nybyggt för 2,5 år sedan). Tänkte lägga på en dammbindare, men behöver slipa golvet innan.

Jag har hört att det finns både "sten" baserade golvslipar och "diamant" slipar. Vad för typ av maskin bör jag satsa på? Samt vad för typ av slip behövs till hörnorna?

Om någon gjort något liknande så skulle det vara intressant att höra vilka arbetsmoment som är viktiga när man ska måla betonggolv.

/Johan
 
Hej!

Vill gärna lyfta den här tråden. Har själv slängt ut oljepanna och oljetank och skall nu göra i ordning det rummet. Delar av betongolvet (där inte tanken stod) är målat och jag förmodar att man behöver ta bort den färgen innan man kan måla om, färgen har även börjat flagna på flera ställen.
Hur gör man enklast? Vilka slipverktyg bör/kan man använda eller är det helt enkelt att skrapa bort gammal färg?
 
En ABS slip med diamant skiva bör du klara dig med men det tar lite tid, hörnen slipar du med en golv vinkel slip.
Hör med golv firmor runt där du bor tror att dom kan hjälpa dig.
 
Att Köpa en golvslipmaskin med diamantskiva kostar SJUUKT mycket. Mitt förslag är att kolla med uthyrningsfirmor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.