Har en Neo-central från DSC, såld av Teletec. Det kom en ny app gör ett tag sen, Connect alarm. Jag har fått igång allt, kan larma av och på och får notis vid larm. Får dock inga andra notiser. T.ex. händelser typ av- och pålarmning trots att detta är aktiverat. Överlag är appen sådär vad det gäller användarvänlighet och det finns ingen manual. Någon som fått den att fungera?
 
Nu efter senaste uppdateringen försvann alla mina användare (taggar) och det står bara "user" istället. Klickar man "ny användare" frågar den efter kod, jag provar mina koder (master, anv) min den säger bara fel kod. Nån med samma problem?
 
K
J Johan456 skrev:
Har en Neo-central från DSC, såld av Teletec. Det kom en ny app gör ett tag sen, Connect alarm. Jag har fått igång allt, kan larma av och på och får notis vid larm. Får dock inga andra notiser. T.ex. händelser typ av- och pålarmning trots att detta är aktiverat. Överlag är appen sådär vad det gäller användarvänlighet och det finns ingen manual. Någon som fått den att fungera?
Kolla vad du har för händelserapportering i panelen. 308->201 Där hade jag stängt av och inte dokumenterat.
 
K
Corpes Corpes skrev:
Nu efter senaste uppdateringen försvann alla mina användare (taggar) och det står bara "user" istället. Klickar man "ny användare" frågar den efter kod, jag provar mina koder (master, anv) min den säger bara fel kod. Nån med samma problem?
Har du en vanlig användare med Master-behörighet i panelen. Det hade jag och det tyckte panelen var jobbigt. När jag tog bort det så funkade det.
 
K kva skrev:
Kolla vad du har för händelserapportering i panelen. 308->201 Där hade jag stängt av och inte dokumenterat.
Tack! Jag minns inte (det var ett tag sedan trådstart) men jag hittade det tillslut, förmodligen den sekvens du skriver.
 
  • Gilla
kva
  • Laddar…
K kva skrev:
Har du en vanlig användare med Master-behörighet i panelen. Det hade jag och det tyckte panelen var jobbigt. När jag tog bort det så funkade det.
Jag har både Visonic Go-appen och Connect Alarm-appen och i Visonic-appen fungerar det men inte i Connect-appen. Jag vill börja använda Connect då Visonic inte uppdaterar sin app längre.
 
  • Skärmdump av Connect Alarm-app med status "Allt är OK" och senaste aktiviteten "Frånkoppling" av User 1.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en användarlista i en app, med markerad användare 'Andreas'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kva skrev:
Har du en vanlig användare med Master-behörighet i panelen. Det hade jag och det tyckte panelen var jobbigt. När jag tog bort det så funkade det.
Vad menar du med "vanlig användare med Master-behörighet"? Jag har en Masterkod som jag
använder när jag jobbar i centralapparaten och en annan kod (vanlig kod) som jag använder i appen.
 
Det är installatörkoden som man har när man jobbar i panelen, den är tänkt att larminstallatören ska ha. Masterkoden är tänkt för en administratör av anläggningen typ säkerhetsansvarig på ett företag som i sin tur kan skapa användarkoder och även göra mer saker än en vanlig användare.
 
Då är det installatörskoden jag larmar av/på med i dagsläget. Ska hem i eftermiddag och lägga in en användarkod till mig och se om det blir bättre.
 
Har Neo alarm som jag köpt, där man måste uppdatera mjukvaran för att få Connect appen att fungera.
Vart får man tag på mjukvaran och appen?
Är det någon som har mjukvaran för att installera larmet via datorn istället för panelen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.