Hej,
Kanske helt fel del av forumet men testar här:
Jag har väggar målade i NSC0500, jag har letat efter kanaler som inte är gula och har beställt två prov men dom är gula. Vet någon vart jag kan hitta "vita" kanaler?
/Tim
 
Vad för kanaler är du efter, svårt att förstå
 
Är det en sådan kanal som man ser mellan ett utomhusaggregat och inomhusmodul? Antar att du är ute efter s0500-n? Gå till närmaste färghandel och köp färg (förslagsvis bruten till s-0500-n), blaska på valfri infärgad kanal (vanligtvis s-0502-y) och vips du har s-0500-n.
 
Hej,
Ja det är en sådan kanal från utomhusaggregat till inomhusdel.
Jag vill inte måla på kanalen då det inte blir snyggt
/Tim
 
Jag har sett målade kanaler i exakt samma kulör som fasaden och kan säga att det ser helt okej ut. Kanalen smälter ihop med fasaden så man måste titta noga för att se den.
 
Är det utomhus vi pratar om. Väldigt ovanligt att ha NCS0500 på en fasad.

Själv tycker jag kanalerna är skitfula och har gjort en kanal bakom panelen (i luftspalten) sen sitter lockbrädan där med skruv så den går att ta bort. Det funkar ju dock inte med alla sorters panel. Och för stående fungerar det bara i lodrät riktning.
 
Det är inomhus. Utomhus så skulle det varit en annan femma då man inte är nära på samma sätt, men att måla en plastkanal inomhus syns väldigt mycket om man inte är väldigt duktig på att måla plastkanal och har en bra färg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.