Hej!

Jag är på jakt efter ett par svarta vägguttag samt brytare och jag noterade att Bauhaus hade ett nytt (för mig iaf) fabrikat vid namn TEM.

Prismässigt ligger de väldigt bra till men är det någon som använt dom och kan komma med ett uttalande om kvalitén?
 
Redigerat:

Bästa svaret

Jag köpte deras dubbla IP-44 uttag en gång, för de hade inga andra hemma. Det kändes riktigt budget. Passade inte riktigt och det var tight och ont om utrymme för att koppla inne i själva uttagen. Man var tvungen att bygla mellan de båda brunnarna och det fanns det knappt utrymme till.

Hur det är med deras andra grejer i samma serie vet jag inte. Men generellt tycker jag att man brukar få vad man betalar för när man köper uttag.
 
Ok, tack för ditt svar.

Låter som om jag bör hålla mig undan :).
 
L limpan78 skrev:
Hej!

Jag är på jakt efter ett par svarta vägguttag samt brytare och jag noterade att Bauhaus hade ett nytt (för mig iaf) fabrikat vid namn TEM.

Prismässigt ligger de väldigt bra till men är det någon som använt dom och kan komma med ett uttalande om kvalitén?
Jag köpte deras dimmer som klarar både nyare o gamla lampor för att byta ut en äldre som inte fungerade med en ny led lampa.

Verkade iaf vara bättre kvalitet än Biltema , Anslut eller Malmbergs , men jag är ingen elektriker. Elen ansluts via fjädrande låsning och inte skruv, men verkade sitta rejält fast.

Vridreglaget känns sådär rent mekaniskt , men den dimmar i mjuka steg utan ryck.

Till nästa dimmer blir det något bättre, men tycker denna duger o kommer inte byta den.

(Däremot skall en brummande Biltemadimmer ifrån förra ägaren åka ut, för dålig kvalitet o irriterande lågt brum)
 
S sinclairhacker skrev:
Jag köpte deras dimmer som klarar både nyare o gamla lampor för att byta ut en äldre som inte fungerade med en ny led lampa.

Verkade iaf vara bättre kvalitet än Biltema , Anslut eller Malmbergs , men jag är ingen elektriker. Elen ansluts via fjädrande låsning och inte skruv, men verkade sitta rejält fast.

Vridreglaget känns sådär rent mekaniskt , men den dimmar i mjuka steg utan ryck.

Till nästa dimmer blir det något bättre, men tycker denna duger o kommer inte byta den.

(Däremot skall en brummande Biltemadimmer ifrån förra ägaren åka ut, för dålig kvalitet o irriterande lågt brum)
Ok, tack för ditt svar.

Jag är lite allergisk mot saker med dålig mekanisk känsla så jag håller mig nog undan. Iofs kostar ett uttag inte mycket så det går ju alltid att testa :).
 
Exxact antracit är bra känsla, men inte helt svarta
 
R
L limpan78 skrev:
Ok, tack för ditt svar.

Jag är lite allergisk mot saker med dålig mekanisk känsla så jag håller mig nog undan. Iofs kostar ett uttag inte mycket så det går ju alltid att testa :).
Det är ingen idé att du testar. De är billiga av en anledning. Jag köpte deras dubbla ipklassade uttag i somras eftersom det var det enda jag hittade i butik som hade separata brunnar.

Riktig skit var det och enda anledningen till att det fortfarande sitter kvar är att kabeln som sitter i är mer eller mindre permanent ansluten. Jag gissar att första gången jag behöver dra ur den kommer skiten att gå sönder och behöva bytas.
 
Tack till alla som engagerade sig! :)

Clas Ohlsson körde 15% på sortimentet över helgen så jag klickade hem en uppsättning ELKO Plus.

Det var för många varningsflaggor kring TEM.
 
Redigerat:
Såg att du redan köpt annat märke, men andra kanske läser tråden.

Skulle montera ett uttag på gästtoaletten och valde TEM för att det var mest likt golvvärmens termostat. Väldigt många varv på skruven för att få isär uttaget. Jord och fas gick bra att ansluta även om klämman var lite trög och jordanslutningen satt på andra sidan. Nollan var däremot omöjlig att få fast hur jag än skalade kabeln och pillade. Blir ett besök på Bauhaus för att byta.
 
  • Gilla
limpan78 och 1 till
  • Laddar…
På vilket sätt var dte svårt att få dit trådarna? Var det sådana där "antika" kopplingsklämmor där tråden skall ligga direkt under en skruv?
 
H hempularen skrev:
På vilket sätt var dte svårt att få dit trådarna? Var det sådana där "antika" kopplingsklämmor där tråden skall ligga direkt under en skruv?
Nej, moderna plastklämmor som man trycker på för att öppna kopplingen. Snabbklämmor eller snabbkopplingar kanske de heter. De var ordentligt tröga och den ena fungerade inte alls; hur jag än tryckte så öppnade sig inte kopplingen så att kabeln gick att sticka in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.