Vi har blivit avrådda från att lägga klinkers i hallen och tycker då att det näst snyggaste vore trägolv. Kan man ha det? Någon som kan tipsa om vilket golv och vad man skall välja för ytbehandling? Vi har tre små barn som förstås drar in mycket grus och annat.
 
Kan bara svara för mig själv då jag efter att haft laminat i entren nu kommer att lägga klinker.
Trägolv är ack så snyggt men tål inte väta direkt bra tyvärr.
 
och vad är det för fel på klinkers? det bästa i hallen , om du frågar mej :)
gaia
 
Har svårt att se hur någon skulle avråda er från klinkers i hallen?? :-X Det är det abslout vanligaste man har i en hall..speciellt om man har små barn!!Vi har klinkers i "första" delen av hallen och sen trägolv. Jag skulle inte velat ha det på något annat sätt :cool: När jag ser märken på trägolvet , så kan jag ana hur det skulle sett ut om vi haft det i hela hallen :-X.. Har svårt att se något annat innanför dörren som skall vara snyggt och bra ::)
 
Jag förstår inte heller, varför avråda från klinker i en hall?? Det är givetvis det bästa man kan ha.
 
Ett laminatgolv av högkvalitet är givetvis ett alternativ t ex Alloc eller Pergo.

Fördelar:
*Hållbart (Gör så Här testade med stålborste på borrmaskin utan att repa golvet)
*Finns både som trä och sten
*Lätt att lägga och ta bort
*Bygger inte mycket

Nackdelar
* Fusk (Not the real thing)
* Känns oftast kallare än riktigt trä

I rum med högt slitage är det ett bra alternativ t ex i barnrum.

/Magnus
 
Låter märkligt att avråda från klinkers i hallen.
Vi har precis lagt svart klinkers 30x60 centimer i första "lilla" hallen, fortsättningen av hallen är i fiskbensparkett. Skitsnyggt.

Fördelar:
Snyggt.
Lättstädat
Sobert (!)

Nackdelar:
Smutsen syns kanske lite väl mycket på svart klinker. Men det lever jag gärna med!

Nej, köp klinker för sjutton. Den dagen du säljer kommer folk att säga "Titta Lennart det är klinker i hallen. Det här huset/lägenheten budar vi på".
 
Vi har valt bort klinkers pga att det blir för kallt, och vi hade ingen lust att lägga golvvärme. I stället har vi laminat som ser ut som klinkers. Ser bra ut tycker vi och är tåligt. Golvet har stått i mer än ett år och ser hur nytt som helst, trotts tre barn och ingen veranda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.