Söker ett par snickarbyxor med stretch som jag ska ha när jag grejar hemma.

Har ett par worksafe med varsel i jobbet som är totalt värdelösa. Tyget är stenhårt och passformen usel.

Så det är egentligen mer lika friluftsbyxor jag söker, fast med fickor osv som i snickarbyxor..

Någon som har något tips? Får gärna inte kosta en förmögenhet heller, och kommer endast användas några få timmar i veckan så behöver inte vara av bästa kvalite.
 
Jag har helly hansen på jobbet.dom är det stretch lite vär o där. Kanon sköna. Men för mig att dom va rätt dyra ca 1800:-
Om jag inte minns helt åt helvete.
 
Person som sitter i en soffa med benen uppsträckta, synligt byxbälte och utsikt över vardagsrum och soffbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stretchar fint i soffläget man befinner sig i nu. Inbyggt bälte i flexiwork en också..
 
Det bästa att tyvärr att åka till en butik med arbetskläder och prova. Själv har jag fastnat för Fristads och Blåkläders byxor. Även Helly Hansen har ett par bekväma. Använder just nu rätt mycket Blåkläders x1500, men den är utan stretch.

Tyvärr så kostar de ofta över 1000kr. Jag har dock lyckats göra några fynd ibland, bland annat på www.billiga-arbetsklader.se
 
Snickers FlexiWork (y)
 
  • Gilla
Robin Wahlman
  • Laddar…
Kan varmt rekommendera blåkläders byxa med stretch. Finns i massa färger.
Arbetar på ett företag där personalen på fältet använder dessa, de har fått såå mycket Ber om. Sitter snyggt och är lätt å följsamma.

Nej, jag jobbar inte på Blåkläder eller något som relaterar till deras försäljning ;)
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
Du har väl inte arbetskläderna på dig i soffan?!
 
Kan även tipsa om beroende vart man bor, att Gekås har ganska bra kopior. Kostar inte skjortan heller :D
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du har väl inte arbetskläderna på dig i soffan?!
Hmm... Är det frugan min som döljer sig bakom nicket? Hon säger iaf samma...
 
  • Gilla
  • Haha
ViktorHg och 3 till
  • Laddar…
Clas har en egen halvstrechig som inte kostar skjortan. Men bäst i klassen måste ändå vara Mascot advanced. Skönare än mysbyxor. Kostar lite dock...:oops:
 
  • Arbetsbyxor Mascot Advanced, mörkblåa med hängfickor och förstärkningar, produktdetalj utan person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Prodigys skrev:
Har ett par [länk] som jag är väldigt nöjd med. Gillar speciellt knäskyddsfickorna som passar mig perfekt vilket inte många andra byxor gör.

Finns i svart eller grå också
Har också sådana och gillar dem. Vissa av dem i varje fall... Beställde först ett par svarta för att testa modellen, och eftersom jag var riktigt nöjd blev det även några grå i nästa beställning. Det borde väl vara samma byxa sånär som på färgen? I stort sett är det så, men fickorna skiljer sig lite åt. Framförallt är de smala fickorna på utsidan, där i varje fall jag brukar ha pennor, annorlunda. På de svarta är de ca 14 cm djupa och pennorna sitter som de skall. På de grå är de däremot bara 10 cm djupa, vilket innebär att pennorna trillar ut jämt och ständigt. Har man tur trillar de inte ut om man sätter sig på huk, men om man gör något mer akrobatiskt trillar de garanterat ut. Vet inte hur många pennor jag tappat bort pga detta... sjukt irriterande "detalj" i varje fall. Synd, för byxan är som sagt trevlig i övrigt.

(Nu skall problemet kanske inte kopplas till färgen, det kan också vara olika "batchar").
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Stretchar fint i soffläget man befinner sig i nu. Inbyggt bälte i flexiwork en också..
En person bär svarta arbetsbyxor med flera fickor och dragkedjor, fotograferat inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


uppgraderat till x1900 från blåkläder. Enormt fin byxa. Fickorna är väl genomtänkta. Har dragkedja för två av fickorna. Många fack. Går att kedja ner mot benen så de inte flamsar omkring. Stretch. Rejäla ändå.

blåkläder 1459 utan sidofickor är görsköna på sommaren.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

uppgraderat till x1900 från blåkläder. Enormt fin byxa. Fickorna är väl genomtänkta. Har dragkedja för två av fickorna. Många fack. Går att kedja ner mot benen så de inte flamsar omkring. Stretch. Rejäla ändå.

blåkläder 1459 utan sidofickor är görsköna på sommaren.
Är det inte hemsk jobbigt med knappgylf?
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.