Hej

Har rivit en platsbyggd garderob samt en vägg. Garderoben blottade betongplattan och efter väggen är det en regel kvar. Plastmattan på resterande golv har jag tänkt ha kvar för att sen lägga parkett över hela golvet.

Vad kan jag göra för att jämna till golvet? Går det att flytspackla upp till nivå med plastmattan, även över regeln?
 
  • Renoverat golv med exponerad betongplatta, en träregel och kvarvarande plastmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur många mm ? Någon typ av skiva är ju enklare.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur många mm ? Någon typ av skiva är ju enklare.
Skulle tippa på 10mm från regeln upp till plastmattan och 3mm från betongen upp till plastmattan.

Går det att lägga skiva direkt på betongen?
 
Om det är så lite som 3mm kan du ju lägga några lager extra av foam under golvet. Skulle det svikta för mycket finns vanliga masonitskivor på 3mm tror jag
 
Skulle rekommendera masonite framför extra foam - För mjukt kommer göra att det bryter i skarvarna på golvet om man använder ytan mycket vilket kan leda till att golvet ger sig och glider isär.
En skiva masonite och lösa allt är nog betydligt enklare än flytspackel och dylikt. Dvs, kanske tre remsor över regeln och en vid plastmattan.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om det är så lite som 3mm kan du ju lägga några lager extra av foam under golvet. Skulle det svikta för mycket finns vanliga masonitskivor på 3mm tror jag
slacker slacker skrev:
Skulle rekommendera masonite framför extra foam - För mjukt kommer göra att det bryter i skarvarna på golvet om man använder ytan mycket vilket kan leda till att golvet ger sig och glider isär.
En skiva masonite och lösa allt är nog betydligt enklare än flytspackel och dylikt. Dvs, kanske tre remsor över regeln och en vid plastmattan.
Tack för svar

Kan jag lägga masonit direkt på betongen?
 
A albin89 skrev:
Tack för svar

Kan jag lägga masonit direkt på betongen?
Absolut - Jag skulle bara vara lite mer försiktig om det är i en källare eller platta på mark. Är det i lägenhet så absolut ingen fara med masonite direkt på betongen.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Absolut - Jag skulle bara vara lite mer försiktig om det är i en källare eller platta på mark. Är det i lägenhet så absolut ingen fara med masonite direkt på betongen.
Ja det är tyvärr platta på mark. Lägga plast under?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.