Har beställt ytterdörr från hemfint, innerskivan släppte på dörrens nederkant efter ett år, reklamera med foto och fick en ny kostnadsfritt på mindre än en vecka och fick även behålla den reklamerade som gick på tippen. Så bara kanonbetyg från mig
 
Beställde en glasad innerdörr med karm, inga konstigheter. Har åandra sidan inte haft något att reklamera. För när de kommer till reklamationer är nog hela högen ebutiker som hemfint byghemma etc samma skiten
 
Har beställt och moterat 13st trä/alu vridfönster och en helglasad pardörr till altanen från hemfint.
Beställde grejerna i två omgångar och som ni andra skriver, försenade leveranser på flera veckor..
Men utöver det är vi nöjda. Tycker fönstren och dörren håller hög kvalité och känns stabila. Är tex Assa Abloy lås och gångjärn på dörren.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Ymer Ymer skrev:
Hej alla forummedlemmar.
Jag funderar på att beställa fönster från hemfint.se, så jag undrar om någon därute har beställt från dem och om det funkade bra. Ännu bättre om det är fönster som ni beställt och en snabb recension av dem.

Tackar på förhand![/QUOTE

Lovade leveranstid 4-6 veckor .
Har väntat 16 veckor. Fortfarande inget besked när de kommer . Omöjligt att annullera ordern .
Glöm denna leverantör. !!!! VARNING !!!!
 
E
Nej beställ inget där ifrån ! Läs omdömen på Googles omdömen innan ! Ej prisjakts omdömen där dem själva sätter betyg på verksamheten
 
E
Begär skriftligt sista accepeterade leveransdatum det finns färdiga formulär. Efter det datumet så ska det ske återbetalning
 
E
E Elsamimmi skrev:
Begär skriftligt sista accepeterade leveransdatum det finns färdiga formulär. Efter det datumet så ska det ske återbetalning
Kräva att företaget fullgör köpet

Du har rätt att kräva att företaget håller sin del av avtalet och levererar din vara. Om varan är försenad behöver du kontakta företaget och klaga på förseningen. Tänk på att ta en skriftlig kontakt, gärna via mejl. Ge samtidigt företaget en tilläggstid, alltså ett sista datum för när varan senast ska levereras till dig. Tänk på att tilläggstiden inte får vara för kort, företaget måste få en rimlig chans att leverera varan.

Häva köpet

Om du har gett företaget en tilläggstid utan att varan har levererats kan du ha rätt att häva köpet.

Om förseningen är av väsentlig betydelse för dig kan du ha rätt att häva köpet även om du inte har gett företaget en tilläggstid. Det kan exempelvis handla om att du innan köpet har informerat företaget om att leveransdatumet är avgörande för ditt köp.
 
Beställde en glasad parinnerdörr 2018 från hemfint. Fick fel dörr hemlevererad 2 ggr i rad!!!! Var tvungen att vara hemma och boka upp återtransport samt hantera dörren som väger över 50 kg. Vågar inte beställa något mer från dem. Omöjligt att nå supporten också och allt drog ut på tiden. Till sist fick jag rätt dörr (ca 4 månader efter beställning) och 30% avdrag på priset men det var inte värt resan.
 
Jag beställde en parytterdörr från hemfint.se i höstas helt utan problem, lång leveranstid i och för sig, men det framgick redan när varan lades i kundvagnen.
 
Välj om möjligt en annan nätbutik. Katastrofal leveranstid utan att meddela. Leverans som skulle ta 6-9 veckor tog 14 veckor, efter 9 veckor när jag kontaktade dem så lovade de leverans i slutet på den veckan eller i början på veckan därefter. Leveransen tog 5 veckor till innan jag fick hem prylarna.
 
A
Beställde fönster från Hemfint i maj och fick dem i oktober. Inget meddelande om förseningen, efter att jag själv kontaktat dem fick jag nytt lev.datum och återigen inget meddelande om ytterligare förseningar o s v. Kundtjänst var inte minsta intresserade av mina synpunkter eller att ge adekvat prisavdrag. Nu, några månader senare är ena fönstret uppsatt, var inte läge att byta fönster under kallaste årstiden, skulle haft det under sommaren då jag hade semester. Skulle nu putsa fönstret och upptäckte flera sprickor som springer fram under överkanten. Suck, ser framför mig en ny strid med dem, orka!
 
Lucky2015
Hemfint.se använder DSV som transportör. De är tämligen omtalade för att tappa bort paket, långa leveranstider och mycket skadat gods.

Omdömen, transportör:
https://se.trustpilot.com/review/www.dsv.com

Omdömen Hemfint:
https://se.trustpilot.com/review/hemfint.se

Jag har själv beställt från Hemfint. Leveransen uppgavs till 2-10 dagar. Den blev utkörd efter 7 dagar så för min egen del fungerade leveransen som utlovat. Däremot sa chauffören vid leveransen att de har väldigt mycket transportskador på varor från Hemfint och han ansåg att orsaken är att varorna är väldigt dåligt paketerade. Min beställning fanns inget att anmärka på i alla fall.
 
Anncarlah skrev:
Beställde fönster från Hemfint i maj och fick dem i oktober. Inget meddelande om förseningen, efter att jag själv kontaktat dem fick jag nytt lev.datum och återigen inget meddelande om ytterligare förseningar o s v. Kundtjänst var inte minsta intresserade av mina synpunkter eller att ge adekvat prisavdrag. Nu, några månader senare är ena fönstret uppsatt, var inte läge att byta fönster under kallaste årstiden, skulle haft det under sommaren då jag hade semester. Skulle nu putsa fönstret och upptäckte flera sprickor som springer fram under överkanten. Suck, ser framför mig en ny strid med dem, orka!
Så är det om man är snål och inte köper från den lokala bygghandeln
 
Lucky2015
P Putte 9497 skrev:
Så är det om man är snål och inte köper från den lokala bygghandeln
Kan ju faktiskt finnas andra anledningar till att man inte handlar på den lokala bygghandeln än att man är snål :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Så är det om man är snål och inte köper från den lokala bygghandeln
Utbudet....utbudet....går inte ens att jämföra.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.