Nytt kök till sommarstugan och skall ha en rostfri diskbänk till ikeaköket.
2090 lång, 635 djup , en stor en liten ho i 60 skåp. Antiinkontinenskant fram och helst rak baksida utan uppvik.
Dett sker i Skåne så jag kan hämta.
Vilka finns mer än Franke , Laga Rostfritt och Agelito ?
Nån som kan tipsa om duktiga ( billiga) lokala förmågor. Franke hamnade på 14000 med deras webvektyg och det känns rätt saftigt.
 
Kolla med Landskrona rostfria, köpte vår hos dem. Bra service och fint hantverk.
 
När vi byggde nytt år 2010 köpte jag både diskbänk, oanvänd med skyddsplasten kvar, och tvättstugebänk på blocket.
Det var riktigt billigt. Faktiskt nere i Skåne.
 
BirgitS
När det gäller Agelito så är de en återförsäljare utan egen tillverkning:
Vi säljer hela sortimentet från bl a. Blanco, Franke, Intra, Decosteel, Nordic Tech, och Ifö.
https://www.agelito.se/page/fragor-svar#faq-400
Så där har du några andra tillverkare som du kan kolla upp.
 
Stala ligger riktigt bra i pris, nån som vet nåt om kvaliten ?
 
tommib
Kolla Neonela design, vi köpte vår skräddarsydda diskbänk (3200x635 eller så, två hoar och urtag för häll) därifrån för fem år sedan. Låg riktigt bra i pris då (men vågar inte säga någon siffra för jag har inte fakturan framför mig). Framför allt gick det att beställa en diskbänk >3 m vilket inte gick på t.ex. Purus. Det roliga där är att vår diskbänk är tillverkad av just Purus, så det gick bra när ett företag beställde åt oss. Dessutom var det billigare än direkt från Purus.

Edit: Hittade fakturan, 11 900 kr för 3280 x 635 x 40. Frakt och moms ingick i det priset. Beställdes för ganska exakt fyra år sedan (hmmm... börjar slira lite på minnet tydligen). De har också hunnit byta namn till Neonela kitchen men det är samma firma.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.