Hej.

Nu regnar det här och då blir en av de putsade lecaväggarna rutig. Jag antar att byggarna glömt rödgrund.

Vi kan då anta att det finns finja b och sedan finja c tjockputs på väggen.

Byggaren kommer hit i morgon, men det är bra att veta innan... Hur löser man sådant här? Måste man knacka bort b och c bruket först, för att sedan rödgrunda och börja om igen?

Jag antar att man inte kan sätta hård rödgrund utanpå den mjuka c putsen?

Trött...
 
problemet är nog mer att dom putsat för tunnt. be dom knacka bort en bit och se ifall det uppnår 2cm som det ska göra.
 
B
Nikodemuz Nikodemuz skrev:
problemet är nog mer att dom putsat för tunnt. be dom knacka bort en bit och se ifall det uppnår 2cm som det ska göra.
2cm? Idag putsar man ofta med tunn puts och då är putsen ca 10mm. Lagret med nät är ca 6-7mm och ytskiktet 3-4mm.
 
B Byggsmart Jörgen skrev:
2cm? Idag putsar man ofta med tunn puts och då är putsen ca 10mm. Lagret med nät är ca 6-7mm och ytskiktet 3-4mm.
Fast då använder man väl en annan puts? Tunnputs.
 
B
G guggen skrev:
Fast då använder man väl en annan puts? Tunnputs.
Ursäkta mig, såg nu att det var på Leca. Det stämmer då att man ofta använder tjockputs.
 
B Byggsmart Jörgen skrev:
2cm? Idag putsar man ofta med tunn puts och då är putsen ca 10mm. Lagret med nät är ca 6-7mm och ytskiktet 3-4mm.
Jo visst kan man ha tunnputs på leca oxå men det är en helt annan sak då det är mer plast än Puts i både bruket och färgen som förhindrar genomsläpp av fogarna.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.