Hej,
Verkar som om utbudet av högerhängd tvättmaskin är väldigt litet, finns det någon vettig maskin som har detta utförandet?
Eller måste man betala dyrt för att få det (Miele WWE660)?

Mvh
 
Redigerat:
Går att hänga om dörren på vissa maskiner.
 
macgunde macgunde skrev:
Går att hänga om dörren på vissa maskiner.
Vet du någon som går att hänga om?
 
Har hängt om ett par olika, men har dålig koll på modeller på marknaden. Borde stå på beskrivningen eller varför inte besöka en vitvaruexpert som exempelvis elon som säkert kan ta fram modeller som passar?
 
  • Gilla
ViktorHg och 1 till
  • Laddar…
Vår cylinda är vänsterhängd, kostade runt 5000 för några år sen.. vad jag kan se är många av de billigare maskinerna på ex Elgigantens hemsida också vänsterhängda
 
  • Gilla
marcus__
  • Laddar…
macgunde macgunde skrev:
Har hängt om ett par olika, men har dålig koll på modeller på marknaden. Borde stå på beskrivningen eller varför inte besöka en vitvaruexpert som exempelvis elon som säkert kan ta fram modeller som passar?
Med all respekt, jag är medveten om att jag kan lägga tid på att besöka diverse butiker.
Men jag ställde frågan här för att ta del av de som redan gjort det i närtid.
Eller som köpt en vänsterhängd maskin nyligen.
 
Ok, var bara ett förslag , borde som sagt stå i beskrivningen på maskinerna om man kan göra detta.
 
Violina Violina skrev:
Vår cylinda är vänsterhängd, kostade runt 5000 för några år sen.. vad jag kan se är många av de billigare maskinerna på ex Elgigantens hemsida också vänsterhängda
vänsterhängd innebär att dörren öppnas utåt åt höger när man står framför maskinen.
Högerhängd menas tvärtom.
Man utgår alltså från att man satt inne i maskinen och tittar ut när man anger vänster/högerhängd.

Bara ett förtydligande så det inte blir några missförstånd.
 
X xLnT skrev:
vänsterhängd innebär att dörren öppnas utåt åt höger när man står framför maskinen.
Högerhängd menas tvärtom.
Man utgår alltså från att man satt inne i maskinen och tittar ut när man anger vänster/högerhängd.

Bara ett förtydligande så det inte blir några missförstånd.
Du menar alltså TVÄRTOM mot vad standarden menar?
Du vill alltså ha en maskin med HÖGERhängd dörr?
 
  • Gilla
ViktorHg och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Du menar alltså TVÄRTOM mot vad standarden menar?
Du vill alltså ha en maskin med HÖGERhängd dörr?
Nej, jag vill ha en vänsterhängd. Alltså att gångjärnen är på höger sida när jag står framför maskinen och tittar på den.
Om du läser mitt tidigare inlägg igen så förklarar jag hur ”branschen” ser på det. Vilket för många är bakvänt.
 
Är gångjärnen på höger sida är den högerhängd, ingen ide att tro nåt annat.
 
  • Gilla
Joak och 5 till
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Nej, jag vill ha en vänsterhängd. Alltså att gångjärnen är på höger sida när jag står framför maskinen och tittar på den.
Om du läser mitt tidigare inlägg igen så förklarar jag hur ”branschen” ser på det. Vilket för många är bakvänt.
Nej, så fungerar det med alla hängningar av dörrar/luckor, det är du som har fått det bakvänt..
Hur många personer sitter I sin tvättmaskin när de ska öppna luckan?

Samma med dörrar till hus..

Du vill ha en tvättmaskin med HÖGERhängd lucka, mycket lättare att skriva det.
 
  • Gilla
possum77
  • Laddar…
Ja förlåt, jag som snurrade till det.
Det är en högerhängd jag vill ha ja
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Ja förlåt, jag som snurrade till det.
Det är en högerhängd jag vill ha ja
Då kan du på alla vitvaruleverantörers hemsida ange det så får du se vad som finns att köpa, tyvärr ganska mycket mer slimmat utbud..
 
Violina Violina skrev:
Då kan du på alla vitvaruleverantörers hemsida ange det så får du se vad som finns att köpa, tyvärr ganska mycket mer slimmat utbud..
tex på tretti.se kan man inte ange det i filtret, där står väldigt lite information om det går att hänga om luckan. Jag vill inte sitter och gå igenom varje tillverkares hemsida (för att priser inte finns utskrivet där).
Elon har bara en högerhängd i sitt sortiment (det jag skrev i första inlägget).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.