P
Vad tror ni om denna skapelse? Är det någon som har nå info om denna och vad för prisklass kan den hamna på?
Den ser riktigt intressant ut :)
 
  • CNC-fräsmaskin från Hammer, modell HNC 47.82, på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nick_se och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Vad tror ni om denna skapelse? Är det någon som har nå info om denna och vad för prisklass kan den hamna på?
Den ser riktigt intressant ut :)
Skrev o snokade lite. Kommer tydligen lanseras inom nån vecka, 3 olika versioner, 2st treaxliga och en fyraxlig, runt 45k + moms, antagligen för den enklaste varianten.

En lista med produktfördelar och unika egenskaper för en CNC-maskin, inklusive specifikationer och ursprungsland.
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Skrev o snokade lite. Kommer tydligen lanseras inom nån vecka, 3 olika versioner, 2st treaxliga och en fyraxlig, runt 45k + moms, antagligen för den enklaste varianten.

[bild]
Köpsugen @Ola C?
 
V vectrex skrev:
Köpsugen @Ola C?
Njäe. Sugen på CNC ja men vet inte var jag skulle ha den och om jag ska ha en ser jag gärna lite större arbetsyta. Det där va ju hyfsat motsägelsefullt:rolleyes:

Lägger nog först pengar på en Shaper Origin om/när den kan tänkas dyka upp i Europa.
 
A
Ola C Ola C skrev:
Skrev o snokade lite. Kommer tydligen lanseras inom nån vecka, 3 olika versioner, 2st treaxliga och en fyraxlig, runt 45k + moms, antagligen för den enklaste varianten.

[bild]
Var hittade du info om den?
 
mowatom skrev:
Var hittade du info om den?
Mailade "min" kontakt på Felder Sverige, skärmdump från bild han skickade.
 
A
Ola C Ola C skrev:
Mailade "min" kontakt på Felder Sverige, skärmdump från bild han skickade.
I see. Får höra med "min";)
 
Ola C Ola C skrev:
Njäe. Sugen på CNC ja men vet inte var jag skulle ha den och om jag ska ha en ser jag gärna lite större arbetsyta. Det där va ju hyfsat motsägelsefullt:rolleyes:

Lägger nog först pengar på en Shaper Origin om/när den kan tänkas dyka upp i Europa.
Snart:)
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Snart:)
heeeelvette. Bara börja spara med andra ord.
 
En recension på Hammer CNC.

 
  • Gilla
Mange_64 och 2 till
  • Laddar…
Frässpindeln med snabbbyte av frässtål verkar ju jäkligt najs...
 
Jäkligt skumt att det ska vara så hemligt med priser... för min del en intressant maskin. Har letat cnc i den storleken. Tycker det känns läskigt att inte köra med ett etablerat varumärke. Så detta lockar. Tror behov skulle lösas med en xcarve men är rädd att det blir en massa skruva och fixa med de maskinerna.....
 
Ja, det ser lockande ut! Marius redovisar ju priserna väldigt öppet i filmklippet!

Jag avvaktar nog ett par år dock. Tveksamt om jag har den ytan som krävs.
 
Den här verkar ju ha stabilitet vilket ju varit lite si och så med andra mindre maskiner. Skulle varit kul om han fick den större frässpindeln att testa.
 
Aha! Då får man skämmas att jag scrollade förbi den delen. Så 45000kr är vad spargrisen ska tömmas på? Är det med mafellfräsen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.