Tjena!!

Nu är det dags att köpa nytt extraljus till kärran och de jag har snackat med har handlat bra grejer på Amazon! Dock vill jag helst inte köpa från utländska sidor av flertalet anledningar så länge det inte är allt för stor skillnad vad det gället pris och kvalitet!!

Jag har spanat in en ****** redigerat av moderator ********** på hela 19440 lumen!! Detta måste väl ge mest lyse för pengarna?? eller har ni koll på andra grymma ledramper? :D

Allt Gott, Jensa
 
Redigerat av moderator:
Motsvarande ramp (19000 lumens) hos ett kvalitetsmärke typ vision x kostar ca 12-15000.

you do the math
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Blir lite fel att bara titta på lumen, många av "kinaramperna" är i princip arbetsbelysning, dvs lyser typ 50 meter.

Seriösa tillverkar/återförsäljare visar iallafall upp en graf eller vad man ska kalla det över hur långt och brett rampen lyser. Den ska man ta med en nypa salt men den ger en fingervisning om ljusbilden.
 
För sådana som v i l l köpa utanför Sverige:
Amerikanska Rigid gör mycket bra ramper. Jag har köpt från deras Europa-säljsida i Storbritannien.
https://www.rigidindustriesshop.co.uk
Tills vidare gäller EU-regler för import från UK.
För tre år sedan var priserna mycket konkurrenskraftiga, och de matchade minus 1 GBP på alla priser på Rigid i EU.
Jag har inte räknat om till inflationskronor nu.
 
Redigerat:
Kolla av så att den är avskärmad. Tror att de som inte är rent "kinaskit" är det.
Kinaskit är inte det. Och återförsäljaren jag köpte min ramp lovade att skicka ett störningsfilter, 10 gånger. Men jag har lärt mig att leva utan radion när jag väl får använda helljus =)
Är väl relativt nöjd annars med ljusspridningen. Kommer inte ihåg den påstådda Lumen eller hur de skrev =)

Hade jag köpt ny ramp idag hade jag inte köpt kinaskit.
 
Jag köpte en sådan här liten ramp med 3X15w
https://www.swedol.se/led-ljusramp-pro-45w-1224vel-4732.html
med reflektor. Den lyser lika bra som dom tidigare 2st NBB med 100w halogen jag hade tidigare. Absolut inget ströljus nära bilen utan den lyser dit man har tänkt. Märks att inte den är 100% avstörd men ett riktigt bra ljus från den lilla rampen.
Sonen har denna som lyser riktigt långt, närmare 600m 1lux. med pencilbeam utan massa ströljus nära bilen
https://www.swedol.se/led-ljusramp-bjd-105-w-slim-1224vel-4747.html
 
J Jens_Bengtsson skrev:
Tjena!!

Nu är det dags att köpa nytt extraljus till kärran och de jag har snackat med har handlat bra grejer på Amazon! Dock vill jag helst inte köpa från utländska sidor av flertalet anledningar så länge det inte är allt för stor skillnad vad det gället pris och kvalitet!!

Jag har spanat in en 4ROW CREE 20 Tum 324W på hela 19440 lumen!! Detta måste väl ge mest lyse för pengarna?? eller har ni koll på andra grymma ledramper? :D

Allt Gott, Jensa
Skulle tro att den är näst intill värdelös som fjärrljus till en bil. Lär bara bli jävligt ljust nära bilen.
 
Seriöst !!! 324 watt genom den kabeln ???
324W/14.2V är nästan 23A, kabeln på bilden är högst på 1,5# och det brukar inte ens vara koppar i de där Kina kabelkitten.

Vi har en mindre ramp tillverkad av samma profil och fästen, den har efter 2 år nästan ruttnat bort helt, att den tål korrosion är skitsnack.
 
Håller med Isåkare, det där är bara påhittade siffror så det ska sälja
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.