Jag går i fönsterbytartankar och har tittat runt en del på fönster. Min känsla är att om man kollar på de vanligt förekommande fönstren så skiljer det inte speciellt mycket i pris. Däremot verkar det skilja en del i utseende och konstruktion.

Är det någon som har erfarenhet av Elit retro? Det verkar ju onekligen vara ett bra fönster om man är ute efter smala karmar och bågar. Om jag har förstått saken rätt så har detta fönster inte funnits på marknaden speciellt länge. Vågar man investera sin samlade förmögenhet i dessa fönster. Eller finns det risk för barnsjukdomar av något slag?
 
surris
O Olf Oggler skrev:
Jag går i fönsterbytartankar och har tittat runt en del på fönster. Min känsla är att om man kollar på de vanligt förekommande fönstren så skiljer det inte speciellt mycket i pris. Däremot verkar det skilja en del i utseende och konstruktion.

Är det någon som har erfarenhet av Elit retro? Det verkar ju onekligen vara ett bra fönster om man är ute efter smala karmar och bågar. Om jag har förstått saken rätt så har detta fönster inte funnits på marknaden speciellt länge. Vågar man investera sin samlade förmögenhet i dessa fönster. Eller finns det risk för barnsjukdomar av något slag?
Elitfönster är ju ett väletablerat företag och jag har jobbat med att montera andra modeller ifrån dom. För tre år sedan byggde jag ut hemma och satte in retro, har även nu börjat sätta in i befintliga huset. Jag tycker elitfönster håller grymt hög kvalitet rakt igenom.
 
När vi byggde hus år 2010 vände och vred jag på farje funktio, för jag ville inte fastna i gammal slentrian som "bara har varit OK" i decennier.
Så när det gällde fönster letade jag runt, kollade in lite priser och fick senan syn på den polska tillverkaren Okna Swiebodzin http://okna.swiebodzin.pl/en/thermo_comfort_92
De var väldigt snabba med offert, och kunde lverera på 8 veckor.
Fönstren och fönsterdörrarna var billiga, och kvaliteten var riktigt bra.
Är fortfarande som nya nu efter snart 10 år!

Men, det kanske inte är den stil ni söker.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.