Jag har börjat titta på larm till huset och de kostnader de innebär.

Har kommit fram till att jag tänker köpa ett larm, dvs inget centralanaslutet med månadskostnaden det innebär.

Jag snubblade över Homelarm.se - vad är panelens åsikt om detta företag och de larm de erbjuder?
Är det billiga Kina-larm som bara är skräp som de säljer?

Tips på annat larm som man kan köpa löst till hyffsat bra pris?
 
Larmen de säljer är kina larm varav t.ex deras Home Larm Air är ett Matigard Air som jag äger och beställde från Kina via Aliexpress.com.

De tar som väntat rätt högt överpris då enheterna kan beställas fraktfritt själv betydligt billigare direkt via t.ex Aliexpress.com och även om dollarn inte är lika fördelaktig nu som när jag beställde min så kan man nog komma undan minst 25% billigare än vad sidan tar.

Sedan att de går ut med direkta osanningar i sin översatta beskrivning av enheterna som t.ex att batterilivslängden på enheterna / sensorerna skulle vara 32-60 månader (är 6-12 mån) och att batterbackupen i huvudenheten skulle räcka 24 timmar vilket också är total BS då den räcker absolut max 12 timmar kanske, detta något som t.o.m Kina sidorna är ärliga med även om de givetvis tar siffrorna från absolut optimala förhållanden.

Säkert mer svammel i deras text men orkar inte läsa mer, överlag ett dugligt Kina larm där du får vad du betalar för men beställ för guds skull då inte via den där skruttsidan.
 
Tack för hjälpen!
Detta är även 433mhz va? Det går desvärre bort isåfall, skall vara lätta att störa bort.
 
Ett "företag" som överhuvudtaget inte ger ut någon information om sig själva kan man ju inte köpa något av. Det finns ingen address, ingen telefon inget ID överhuvudtaget.

De har lagt ut sitt "organisationsnummer" som är ett personnummer med 4 sista siffrorna "Xade". Dvs. man håller sig medvetet helt anonym.

Troligen ett rent skojarföretag,
 
Majoriteten av larmen där inklusive Matigard är 433mhz, finns dock givetvis även 315mhz och 868mhz larm om du söker på Aliexpress, larmen där är ofta exakt vad som säljs här fast med annat namn, t.ex Red Shield som finns på Jula som är ett 868mhz larm med lite mer kvalitétskänsla finns med dussinet andra namn på Ali (tror bl.a Fortress) så ändå en bra sida att börja på.

Tips vid beställning via Aliexpress och larm är att INTE använda gratis DHL alternativet om återförsäljaren har ett sådant, markant större chans att ens paket sprättas för koll (paket med massa skumma sladdar och batterier i ser nog lite suspekt ut i röntgen) och man åker på tull.
 
Krilleman
Dom verkar inte heller bry sig om konsumentverkets råd vid ev tvist.

Tvist
Eventuell tvist avgöres i första hand de involverade parterna emellan.
Om parterna inte kan komma överens kan också tvisten avgöras i domstol.


Allt för många varningsklockor ringer! Handla någon annan stans för er egen skull!
 
Tar upp tråden igen. När jag kollar på Home alarm nu så känner jag inte igen mig när jag läser denna tråden. Verkar som att företaget har utvecklats lite. Någon som har åsikter som larmet idag?
 
Då försöker jag igen att starta igång tråden igen, någon som har lite nyare erfarenheter av home alarm?
 
Har ingen erfarenhet men jag reagerar på att det inte finns någon info om dem.
Förutom en e-postadress finns inget. Ingen adress, Organisationsnummer, telefonnummer etc.
Vem ska du kontakta om något strular och dom inte har lust att svara på dina mail?

Känns lite skumt...
Inga bra omdömen på Trustpilot. https://se.trustpilot.com/review/homelarm.se

J
ag skulle inte handlat av dom
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.