Tänkte bygga pergola (eller rättare sagt betala någon för att göra det). Fått in lite offerter på en pergola modell större (4x7m och 3m hög) i alu och de ligger runt 35000kr+ (material och arbete).

Kollat runt lite och längre söderut så verkar det finnas ett helt annat utbud, liknande modeller för cirka halva priset.

Är det någon som importerat eller vet var det finns ett bra utbud hos någon trovärdig återförsäljare. Behöver inte vara billigt utan fokus är utbud och kvalitet.

BFU

Aluminiumpergola i storlek 4x7 meter vid en modern vit husfasad med gräsmatta omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick du offert från en importert variant som kostar 35tkr inkl. arbete? Har du möjlighet att dela vad du fick offert ifrån?
Kan säga det är riktig bra pris med tanke på alla de offert jag fick ligger från 90tkr++. Pergola med automatik på väven.

Sen verkar det finnas många fabrikater med variende design och konstruktion. Jag kollade importörer från Kina så ligger de på 40tkr exkl. frakt. och arbete.
 
Tack!
hjälper de dig att montera eller du hittar montör i sverige? De flesta här är inte så villig till att montera en importerad produkt och vill hellre sälja sina.
 
nån lokal allservice firma borde kunna hjälpa dig
 
Ursäkta, den varianten med väv som är motorisk du visade på bilden hittade jag inte på länken. Är den från en annan sida?

Annars har jag själv också letar lite överallt.
 
vem frågar du
 
Jag letade bara bland pergola sortiment på den franska sidan du länkade. Menar du att man kan fråga dem efter Gibus pergola?
 
Det verkar som att du har fått offerter för en pergola i aluminium till ett ganska högt pris. Om du letar efter ett bättre utbud och kvalitet till ett rimligare pris, kan det vara värt att undersöka importalternativ eller söka efter trovärdiga återförsäljare söderut. Lycka till med din sökning!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.