Fast var dom skruvas ihop spelar mindre roll. Det är nog mer så att modellerna som skall vara bättre och får lite mer tilltagna komponenter placerar man i västländer för att det låter bättre.
 
BirgitS
Det borde vara så men det är inte så som jag har uppfattat @electroluxaren . När jag köpte diskmaskin för 4-5 år sen fick serviceteknikern komma tre gånger efter några månader för att fixa till produktionsfelen.
 
Ja om man hårdrar saker så visst.
Men nu kan det ju vara så att det är en bra markör som stämmer. Servicetekniker kan antagligen bekräfta det.
Förr var ju elektrofusks bättre grejer tillverkade i Tyskland och Sverige. De sämre i Italien.
 
Tack för svar och tips.
Var runt i lite butiker igår för att "klämma och känna" på lite olika kylar och frysar. Det är sjukt vad många olika tillverkare och modeller det finns. Inte konstigt att folk har beslutsångest när det gäller vitvaror.

Lade en beställning enligt det andra alternativet i trådstarten som var lite billigare och hade 5 års garanti.
Leverans 7/11 så nu återstår det att se om jag gjorde ett bra köp eller inte..

Får se om jag hinner lägga golv först, annars får de stå i förrådet och vänta eller så installerar jag dom och flyttar runt på dom allteftersom golvet blir lagt :thinking:
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Nu är äntligen kylen och frysen på plats.
Nyinstallerad vit kyl och frys i en matplats med tapetserade väggar och matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elgiganten har sen jag handlade höjt priset med ca 5000 kronor.

Skåpen är för övrigt tillverkade i Spanien.
 
A
Spanien får mig att tänka på Fagor-Brant..
 
Keiller Keiller skrev:
Nu är äntligen kylen och frysen på plats.
[bild]
Elgiganten har sen jag handlade höjt priset med ca 5000 kronor.

Skåpen är för övrigt tillverkade i Spanien.
står inför exakt samma beslut och har velat fram och tillbaka mellan Bosch, Siemens, Husqvarna och LG. Är ni nöjda med skåpen? :)
 
Köp nåt med 5års garanti, både för att de modeller de ger detta på troligen inte är rent skräp och är det det så får du iallafall ut 5år.
 
A Awesome_Pat skrev:
står inför exakt samma beslut och har velat fram och tillbaka mellan Bosch, Siemens, Husqvarna och LG. Är ni nöjda med skåpen? :)
Ja, jag är nöjd med mina Bosch-skåp. Det enda negativa är väl att dörrarna inte är självstängande men jag kanske får höja lite mer i framkant så de lutar lite bakåt. Sen suger dörrarna fast lite väl mycket, så ibland drar man med sig hela skåpet när man ska öppna. En öppningspedal skulle jag gärna ha. Finns väl dyrare modeller av skåp med pedal eller handtag som "lättar på trycket". Annars är jag som sagt nöjd med det vi köpte.
 
Tack för svaret! Är just det där med att dörrarna suger fast som kan vara en dealbreaker för min del. Får kolla vidare och försöka hitta en sweet spot mellan pris och funktion.

Keiller Keiller skrev:
Ja, jag är nöjd med mina Bosch-skåp. Det enda negativa är väl att dörrarna inte är självstängande men jag kanske får höja lite mer i framkant så de lutar lite bakåt. Sen suger dörrarna fast lite väl mycket, så ibland drar man med sig hela skåpet när man ska öppna. En öppningspedal skulle jag gärna ha. Finns väl dyrare modeller av skåp med pedal eller handtag som "lättar på trycket". Annars är jag som sagt nöjd med det vi köpte.
 
Landade till slut i Samsung. Bra resultat på Råd&Rön. Nu återstår Micro och ugn.
 
Keiller Keiller skrev:
Nu är äntligen kylen och frysen på plats.
[bild]
Elgiganten har sen jag handlade höjt priset med ca 5000 kronor.

Skåpen är för övrigt tillverkade i Spanien.
Hej får man fråga hur du upplevt ljudet på detta kyl frys paket är de tysta och isåfall vilket Mosel nummer är det
 
A Annahe25 skrev:
Hej får man fråga hur du upplevt ljudet på detta kyl frys paket är de tysta och isåfall vilket Mosel nummer är det
De är tysta. Mycket tysta. Låter inte mycket mer än vad skafferiet gör.
Modellnumren är KSF36PW3P / GSN36AW3P
 
ni som köpt bosch (/Siemens) - skåp som är specade 600mm...är det någon som har två såna skåp i en nisch med 2x600-stommar/överskåp, dvs utrymmet är 1200?
Kan tänka att det blir sugpassning om de går in....eller kan det saknas någon mm?
Eller avser deras mått nischbredd? T ex Electrolux/Husqvarna är ju specade 595mm...
 
J johfo skrev:
ni som köpt bosch (/Siemens) - skåp som är specade 600mm...är det någon som har två såna skåp i en nisch med 2x600-stommar/överskåp, dvs utrymmet är 1200?
Kan tänka att det blir sugpassning om de går in....eller kan det saknas någon mm?
Eller avser deras mått nischbredd? T ex Electrolux/Husqvarna är ju specade 595mm...
Mina Boschskåp är 598. Om nu min tumstock är rätt. Så det blir nog sugpassning, lite luft vill man nog ha mellan kyl och frys.

Jag har dock skåpen står för sig själva, gillar inte det där med att bygga in. Förr eller senare så måste man byta skåp och det vore trist att behöva förhålla sig till specifika mått
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.