Någon som vet om man kan använda sådana här strömbrytare till smart hem, dvs med styrning. Kanske med någon sändare/mottagare bakom den. Det är alltså en mekanisk brytare. Eller är man tvungen att ha moderna tuch brytare om man skall bygga smart system med att tex kunna styra lampor via mobil, eller schemalägga tända/släcka.
 
  • Mekaniska strömbrytare i vit design med gyllene detaljer, undran om kompatibilitet med smarta hemsystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svarta mekaniska strömbrytare med gulddetaljer på marmorbord, diskussion om smart hem-kompatibilitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Självklart kan du använda såna där med en puck bakom :)
 
Bör funka med Shelly 1
 
  • Gilla
Tomas GBG
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Bör funka med Shelly 1
Tack för infon, det skall jag undersöka.
 
Generellt så funkar alla brytare som klarar 230V. Dvs kan du använda dem utan smarthet så kan du använda dem med är nog det enklaste svaret.
 
leby leby skrev:
Generellt så funkar alla brytare som klarar 230V. Dvs kan du använda dem utan smarthet så kan du använda dem med är nog det enklaste svaret.
Hmm,,,ok. Jadet verkar ju gå. Nu kommer nästa dilema,,,smarta "puckar" kräver ofta nolla,,,,vilket inte finns.
 
Japp, nolla är en förutsättning för att få det att fungera med Shelly.
 
Steeldragon
Jag kan ha fel, men om du vill ha ett smartsystem som går att styra från mobil eller annan fjärrstyrd plats tror jag att strömbrytarna behöver vara återfjädrande.
 
Steeldragon Steeldragon skrev:
Jag kan ha fel, men om du vill ha ett smartsystem som går att styra från mobil eller annan fjärrstyrd plats tror jag att strömbrytarna behöver vara återfjädrande.
Med Shelly som jag föreslog, så måste du inte ha återfjädrande knappar.
 
  • Gilla
Tomas GBG
  • Laddar…
Steeldragon Steeldragon skrev:
Jag kan ha fel, men om du vill ha ett smartsystem som går att styra från mobil eller annan fjärrstyrd plats tror jag att strömbrytarna behöver vara återfjädrande.
Återfjädrande är det i princip bara dimmer som kräver. Nolla vill dock de flesta ha för att fungera bra även om det finns de som tar nollan bakvägen så att säga via lampan men inget att rekommendera.
 
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Med Shelly som jag föreslog, så måste du inte ha återfjädrande knappar.
Jepp,,håller på att kolla upp just Shelly nu, verkar vara bra grejor. Problemet är nollan, men det finns genvägar,,även om det ibland inte rekommenderas. Skall göra en provbeställning på strömbrytarna för att se kvaliteten på dom, tar dom från Kina.
 
Snygga brytare. Fabrikat?
 
leby leby skrev:
Generellt så funkar alla brytare som klarar 230V. Dvs kan du använda dem utan smarthet så kan du använda dem med är nog det enklaste svaret.
Tomas GBG Tomas GBG skrev:
Skall göra en provbeställning på strömbrytarna för att se kvaliteten på dom, tar dom från Kina.
Det leby skrev ska du inte se förbi, med många av puckarna och så för tex Shelly kopplar man fasen som signal. Brytarna du visade är oavsett hur fina de är med stor sannolikhet dåliga elsäkerhetsmässigt enligt våra krav. Så ha det i tankarna oavsett så du inte kommer på det i för sent läge.
 
A A.G skrev:
Snygga brytare. Fabrikat?
Ser ut som Buster and Punch.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
elmontören elmontören skrev:
Ser ut som Buster and Punch.
Jepp, ser ut som dom. Skall beställa ett prov, demontera den, så jag ser om dom är välbygda med. Dom är CE märkta, fått bra kundrecentioner, kostar från 150kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.