Vi hade tänkt ha rätt rejält mönstrade tapeter i både hall och kök, men nu när vi fått upp ett par våder börjar vi tveka. Den blå tapeten i hallen är mycket svalare medan den blommiga i köket har en mer gräddfärgad bakgrund. Det finns inte heller några gemensamma nyanser att ta upp. Vad tror internet, ont i ögonen eller köra på?
 
  • Blommig tapet med gräddfärgad bakgrund i kök, och sval blå tapet i hallen synlig genom dörröppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
EvertL
  • Laddar…
Det är samma golv skall tilläggas. Det ligger papp på golvet på bilden.
 
BirgitS
Jag tycker det är naturligt att man vill ha helt olika tapeter i olika rum eftersom man vill att de ska upplevas på olika sätt. Vissa rum ska kännas varmare och ombonade medan andra ska man bara passera igenom.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Det som, eventuellt, är problemet här är att man ofta kan se båda tapeterna samtidigt. När man sitter i soffan i vardagsrummet så ser man genom hallen och in i köket tex.
 
halltapeten är ju som sagt lite mildare. Kökstapeten är ju så gräll så den skulle jag personligen ha bara på en vägg möjligen som fondvägg typ.
 
  • Gilla
Polyester och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Jag tycker inte att det gör något men det är du som ska leva med det så jag kan inte bestämma åt dig. Jag växte upp i en tid där det var normalt att alla rum hade olika tapeter och att man inte tänkte på att harmoniera mellan dem även om flera rum syntes samtidigt.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle inte ha valt denna kombination.
 
  • Gilla
cersch
  • Laddar…
Jag tycker att det är fint. Det piggar upp med de olika mönstren, och att det är olika färgtoner.

Men viktigaste av allt, det är ju ni som bestämmer. :D
 
  • Gilla
Newgolds och 1 till
  • Laddar…
Med möbler, tavlor och kalsonger på golvet kommer det inte sticka ut så mycket. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
miafors och 4 till
  • Laddar…
Tack för alla synpunkter! Vi är ca 70 % säkra på att nog kanske byta ut den. Isf står de mellan dessa två. Den ljusa är lite mjäkig, den mörka kan nog bli väldigt plottrig. Plus att jag egentligen inte gillar blå tapeter nåt vidare :)
 
  • Två väggar med olika tapeter i ett hörn, en ljus med orange päron och en mörkare med blått mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två olika tapetmönster, ett med större löv och frukter, det andra med mindre blå blad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Din ursprungliga är ju bättre då, tycker jag. Men det är ju ni som ska bo där.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Med möbler, tavlor och kalsonger på golvet kommer det inte sticka ut så mycket. ;)
Tror du har hittat en ny killer i inredningskretsar. Mäklare kommer börja sprida ut fillingar med nyanser från gult till brunt i alla hus med tveksam färgsättning. Jag ska komma ihåg att det var du som sa det först!
 
  • Gilla
bling
  • Laddar…
Båda alternativen du funderar på funkar bra.
 
Av dessa alternativ hade jag valt den ljusa "mjäkiga"
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
hade också valt den ljusa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.