Som rubriken lyder så letar jag efter enklare högtalare att bygga in i tak i badrum.

Jag är inte ute efter någon fulländad hifi-upplevelse, mer att det ska kunna låta lite när man ligger i badet.

De flesta jag hittat är rätt stora (runt 6 tum, inbyggnadshöjd minst 80mm). Jag skulle inte ha något emot lite försiktigare storlek på högtalarna. Dessutom är elförsörjningen en fråga, de flesta av dessa kopplas med 12v-adapter till vanligt eluttag. Är det ok att sätta ett sådant dolt i ett badrum, om man exempelvis har en inspektionslucka?

Tack på förhand.
 
Ta en liten bärbar enhet ist som du gömmer på en hylla tex.
 
En google-högtalare kanske. Då får du mer funktioner än bara musik.
 
E etompau skrev:
En google-högtalare kanske. Då får du mer funktioner än bara musik.
Finns det sådana för inbyggnad? Vi har google home i övriga huset.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ta en liten bärbar enhet ist som du gömmer på en hylla tex.
Men vitsen är ju att ha det integrerat, för mig är det najs att ha det snyggt och färdigt, så man bara behöver streama ljudet via blåtand.
 
Y yens skrev:
Finns det sådana för inbyggnad? Vi har google home i övriga huset.
Med lite kreativitet lär det gå. Det finns en drös med exempel på hur användare har byggt in dessa högtalare i alla möjliga grejor.
Mer går inte att säga utan att se hur ditt badrum ser ut och vilka möjligheter som ges.
 
E etompau skrev:
Med lite kreativitet lär det gå. Det finns en drös med exempel på hur användare har byggt in dessa högtalare i alla möjliga grejor.
Mer går inte att säga utan att se hur ditt badrum ser ut och vilka möjligheter som ges.
Sänkt tak ca 8 cm, samt en "låda" som döljer luftning ca 25x15 cm är väl de två ställen där det skulle gå att bygga in något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.