Hej

Jag har fått ett erbjudande från Sector alarm, www.sectoralarm.se, om larm+installation för 1:-!

Är det någon som känner till Sector och deras system och är sugen på att dela med sig av sin kunskap?
Jag är intresserad av alla erfarenheter!

Mvh
Andreas
 
Kollade på det en gång...såg bra ut innan jag läste det finstilta som stod på pappret
du skriver under på...står inge avtalstext på hemsidan vad jag vet ?
Det tillkom både det ena och andra...och om man tänker efter så får man aldrig nåt GRATIS...visserligen 1:-...men ändå...
Sen har dom ju inga egna väktare utan kopplar vidare till andra...och när det blev problem så skyllde dom på varandra.
Dessutom är det ju så att om telelinan är ur funktion så går inget larm vidare till larmcentral...
Jobbigt med flera motparter...tycker det är seriösare med "Totalentreprenad" om man kan kalla det så...dvs där en leverantör står för allt såsom larm, service samt utryckningar.
Valde efter många om och men Securitas Direct som hade lite mer proffsiga grejer än de flesta. Framför allt GSM-sändare samt trådburet larm. Kollade även på Aroundio men det var lite "leksaker" över det jämnfört med Directens larm....
Men det är klart ...det kostar ju lite....men det är ju så att man får ju vad man betalar för oftast.. ::)
 
Dom var hemma hos mig också. 1:- lät ju bra....

Men vad ingår för komponenter till larmet? Har för mig att jag skulle behöva köpa till en magnetkontakt till ytterdörren, en separat kodpanel och en extra siren och då var man uppe i 3000:- istället för 1:-
 
Det säger väl allt om hur seriösa de är :-X
 
För några veckor sedan här i V:a Götaland regionen så fick ett tiotal villaägare inbrott
efter att fått besök av Sectors larmsäljare.
Enligt pressen så tog polisen in 2-3 st av dessa säljare till förhör.
Vad som hände sedan vet jag ej, men det ser väl inte så bra ut för den/dessa antar jag.
 
Köpte hus med Sectoralarm installerat.

I särklass världens fulaste installation, kablaget draget lite vint över väggarna, fastnitat med häftpistol, magnetkontakterna lite snea....

Nä, det åkte ut....
 
Skojar ni eller? :surprised:

Jag har haft Sector alarm i både lägenheten och har nu installerat det igen i vårt nybyggda hus. De är kanon att ha med att göra. Olha säger "ful installation", det måste vara något gammalt larm du har, de har väl haft trådlöst i flera år nu. Deras nya deckare är gör fräcka! ;D

Sen finns det säkert mindre duktigt folk på Sector också, likväl det finns slarvers på Securitas, och övriga bolag med.

Att man får tilläggsbetala ifrån ett grundpaket är väl rätt så uppenbart!
Skulle man betala lika mycket ( 1kr)för en lägenhet på 58m2, som i vårt nya hus på 260 m2??

Det e ju befängt! Självklart får man vad man betalar för, ju mer komponenter, ju bättre skydd = dyrare. Elementärt!

& till skillnad från tex Securitas, så äger man larmet när abonemangstiden går ut!

Saker är inte alltid svart eller vitt!!

Mvh gagga
 
freeman skrev:
Det säger väl allt om hur seriösa de är :-X
Dom där pajsarna tar jag inte i med tång ens efter ett besök från en av deras skämtsäljare. Hade killen ens försökt få stortån över tröskeln hade det blivit otrevligt. Det som gjorde mig irriterad var att han envisades med att påstå att mina grannar bönat och bett om att han skulle besöka mig (för dom var ju så nöjda med sitt larm). Att börja ett säljmöte med att ljuga mig rakt i ansiktet är....hm... orutinerat. Samma story har dom sedan kört några gånger per telefon också. Tillsaken hör kanske att ingen av mina närmaste grannar har engagerat detta företag. De som har larm använder Securitas. Securitas har också knackat på och även om inte dom heller kom över tröskeln så gav dom ett *betydligt* seriösare intryck.
 
Larm skall man äga själv.
 
Vad jag förstår så plockar Securitas ut uppringarkortet ur centralen vid avslutat abb... samt dekaler...övriga komponenter äger man....
 
Skojar ni eller?  

Jag har haft Sector alarm i både lägenheten och har nu installerat det igen i vårt nybyggda hus. De är kanon att ha med att göra. Olha säger "ful installation", det måste vara något gammalt larm du har, de har väl haft trådlöst i flera år nu. Deras nya deckare är gör fräcka!  
Om man vill ha trådlöst, finns det billigare lågpris varianter att köpa.

Skall man ha ett mer seriöst larm (Och det beror väl på vilken situation man har, vad man önskar larma som skalskydd, koll på öppning, däckare, larm, sjukdomslarm, etc) så är inte Sector ett alternativ. Personligen anser jag dom är ett skämt ur säkerhetssynpunkt.

Varför inte Claes Ohlsson? Och kanske bättre att betala 1 tkr/år för att knyta sig till en larmcentral, om man har det önskemålet.

Allvarligt. Sätt Er in i vad Ni vill uppnå utifrån Er reella situation och köp därefter.

- Dagisfröken i en 2:a i bergsjön med 100 TKr  i boende, frisk, Sector funkar bra då.

- Fabian Bengtsson, SIBA, vill troligen ha något mer utvecklat system idag... Absolut inte Sector.

Mina egna erfarenheter från Sector är att dom är ett skämt. Deras teknik, installation samt att dom fortfarande ringer mig som ny ägare av en fastighet med fd Sector Larm och vill ha ersättning för Larmet jag slängt ut från förra ägaren. Har aldrig sett någon fördel mer än ur deras affär att köpa/hyra deras larm. Dom är pinsamma.





 
"Varför inte Claes Ohlsson? Och kanske bättre att betala 1 tkr/år för att knyta sig till en larmcentral, om man har det önskemålet. "

Sector är anslutna till SOS alarm, inkl. väktare (olika beroende på ort) och man betalar 3.000kr/år. Så jag kan inte förstå det "oseriösa" i just detta företag?

Bortsett ifrån att vissa uppenbarligen har träffat på inkompetenta,oseriösa säljare,       ( vilket det ju finns  i de flesta branscher/företag) och inte bara hos Sector!

Att som någon antydde, att deras säljare skulle göra inbrott i villaomåden för att få sälja fler larm, e ju helt sjukt!  Den som har nåt förstånd inser ju det befängda i detta påstående.

Sector är mig veterligen 3:e största larmfirma i Sverige (efter Securitas & Falk) och hade de varit så oseriösa som vissa antyder så tror jag inte att de hade funnits kvar i branschen!

Är det månne någon av herrarna i denna tråd som arbetar med larm hos konkurent?

Jag efterlyser bara en nyanserad debatt, pajkastning/förtal är bara löjligt.

Mvh Gagga
 
Nädu, jag jobbar inte med larm men är rätt insatt i larm/övervakning av olika skäl.

Har ingen koppling mer än till larminstallatörer.

 
Nån skrv längre upp att sector använder sig av flera olika firmor.. Kan va värre... De satt ett falck larm i huset när vi köpte de.. tyckte man ju va bra. De är ju ett stort företsg osv. Har en kollega som har jobbat som väktare, han talade om att de utgår ifrån karlshamn 8 mil ifrån mig, om nåt skulle hända o de inte har nån här i trakten så tar de dem minst 1 timme hit. Ringde runt till andra bolag o anlitade istället ett lokalt företag som har alla skolor i området.. Ser dem passera vårt hus ett antal ggr per kväll... Känns mycket bättre. :)
 
På Falcks larm i Borås-trakten åker Securitas väktare...Hmm...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.