Är det någon so hittat en C7 apparatkabel om är av lite bättre kvalisort? Alla sådana jag har är väldigt plastiga samt "rullade" typ runt en hand och knutna på mitten så de sedan alltid har kvar den formen. Därmed hopplös att få snygg igen.

Skulle vilja ha en med mjukare kabel som inte blir permanent böjd och som är smidigare att hantera.
 
ÖLFLEX skulle jag kolla på. Den finns i massor av areor och ledarantal.
 
R Robert-san01 skrev:
ÖLFLEX skulle jag kolla på. Den finns i massor av areor och ledarantal.
Nu var det en C7 apparatkabel TS var ute efter, inte kabel på lösmeter.

Jag upplever att dom flesta brukar räta på sig efter ett tag om dom får hänga fritt.
 
Äldre Appel TV är jag ganska säker på har det. I alla fall var det en gummi liknande C7 kabel till vår istället för ”plast” kablarna du beskriver.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Nu var det en C7 apparatkabel TS var ute efter, inte kabel på lösmeter.

Jag upplever att dom flesta brukar räta på sig efter ett tag om dom får hänga fritt.
Ah! Jag är så insnöad på att i detta forum skall man byta sladd på maskiner. Sorry!
 
5 50procent skrev:
[länk]

Kanske i dyraste laget men den ser ju iaf ut å vara lite mjukare
Kvacksalveriet inom HiFi-branschen vet inga gränser :crysmile:

"Fina ledaregenskaper för snabb och okomprimerad strömöverföring" ja herre jävlar....
 
  • Gilla
  • Haha
ClasseClas och 7 till
  • Laddar…
5
snaggletooth snaggletooth skrev:
Kvacksalveriet inom HiFi-branschen vet inga gränser :crysmile:

"Fina ledaregenskaper för snabb och okomprimerad strömöverföring" ja herre jävlar....
Ja man kan ju inte spela musik med komprimerad ström, låter ju skit, det vet ju alla :rofl:
 
  • Gilla
Collie
  • Laddar…
5
Btw så kom jag å tänka på en tråd om dubbelisolerade apparater och montera jordad kontakt på.
Här är ju ett exempel på en produkt som säljs så i det utförandet.

Nu hamnar det lite väl OT,
Men läser man specen för den så står det inte vad det är för area på ledarna inte heller om den är skärmad och hur skärmen sådana fall är utförd, max övergångsmotstånd kontakt->uttag etc etc.
Allt ovanstående med tanke på produktbeskrivningen.

Nä fan jag ska nog köpa på mig ett gäng c7 apparatsladdar och köpa jordade kontakter å tygstrumpor å montera å sälja, iofs kanske inte lika ren koppar i dessa kablar då iofs som denna verka ha :cool::rofl:
 
Redigerat:
  • Gilla
Collie
  • Laddar…
5 50procent skrev:
Btw så kom jag å tänka på en tråd om dubbelisolerade apparater och montera jordad kontakt på.
Här är ju ett exempel på en produkt som säljs så i det utförandet.

Nu hamnar det lite väl OT,
Men läser man specen för den så står det inte vad det är för area på ledarna inte heller om den är skärmad och hur skärmen sådana fall är utförd.
Allt ovanstående med tanke på produktbeskrivningen.

Nä fan jag ska nog köpa på mig ett gäng c7 apparatsladdar och köpa jordade kontakter å tygstrumpor å montera å sälja, iofs kanske inte lika ren koppar i dessa kablar då iofs som denna verka ha :cool::rofl:
Glöm inte att kolla vilken riktning trådarna skall ha och om det är fullmåne när du monterar dem! ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Collie och 1 till
  • Laddar…
5
R Robert-san01 skrev:
Glöm inte att kolla vilken riktning trådarna skall ha och om det är fullmåne när du monterar dem! ;)
Ahh, tack för tipset :rofl:
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Ja, jisses. Men förmodligen köper nån sådana utan att blinka...

Nä, den jag är ute efter är mer en med euro kontakten, så tunn och smidig som möjligt. Ska leda Max 1a så behövs egentligen ingen tjock kabel men antar att 0,75 eller 1 mm2 kanske är minsta som går att uppbringa.

Ska användas Och rullas samman om och om igen så därför är jag ute efter en kabel som inte blir ett veckigt trassel så fort man haft den i väskan. Tänker att om man kan tillverka USB-c kablar som levererar 5A med fin kabel borde nån kunna tillverka en strömkabel med liknande egenskaper.
 
R Robert-san01 skrev:
Glöm inte att kolla vilken riktning trådarna skall ha och om det är fullmåne när du monterar dem! ;)
Inga problem. Man flyttar bara orgonitkristallerna från norr till söder, så är det löst. :D
 
  • Gilla
50procent och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.