Skall skaffa hemlarm och pratat med Verisue och Sector Alarm.

Verisue vill ha 9000kr för installation och 550kr i månaden. Två kameror, två brandvarnare, 7st vibrationslarm för dörr/fönster.

selector Alarm
2 st IR-sensor med kamera
2 st Rökdetektorer med Siren
2 st Magnetkontakt
1 st Centralenhet
1 st Yaledoorman låsmodul
1 st Manöverpanel
5 st Larmbrickor
Trygghetslarm
Dekaler & Skyltar

Installationskostnad: 0kr (Ordinarie pris: 3490kr) 460kr mån

vad ska jag tänka mig? Vilka frågor ska jag ställa? Vad ska jag prioritera gällande larm?
 
Per Kall
Du bör nog söka efter lite fler alternativ än dessa två aktörer. Tänk på att de flesta behåller sitt larm i 10 år.
 
Vad prioriterar du? Priset? Servicen?

Jag har svenska larm. Jag köpte larmet av dem och betalar ca 2000kr för service och app. Larmet skulle jag betala av månadsvis. Det hände sig att jag var tvungen att betala av larmet direkt och det kostade mig 17000kr med installation. Det är ett visonic powermaster 10. Så här i efterhand så skulle jag köpt och installerat det själv till ett mycket lägre pris.

Har sett att det kommit larm nu med rök. Det hade jag velat ha
 
Kolla in Ajax innan du bestämmer dig.
 
Jag skulle också kollat på ett friköpt, som man kan koppla mot larmcentral om det går.

Verisure är dyra, och kommer löpande höja avgiften varje år med 5-10%
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kolla in Ajax innan du bestämmer dig.
vad är Ajax? Aldrig hört.
 
A Axel Svensson skrev:
vad är Ajax? Aldrig hört.
Jag har nyss köpt det, googla eller om du har Facebook så finns det en grupp där. Jag köpte mitt från Safeland, perfekt service. Man kan koppla det till larmcentral.
 
Verisure är dyrt, men det är bra grejer! Jag har själv ett liknande paket som du blivit erbjuden och är helnöjd. Jag har även Yale Doorman inkopplat till larmet och det funkar klockrent! Smidigt när man ska ha hem hantverkare etc.

Det går att komma undan billigare med andra alternativ om det är priset som är det viktigaste.
 
S
Tommytommytommy Tommytommytommy skrev:
Verisure är dyrt, men det är bra grejer! Jag har själv ett liknande paket som du blivit erbjuden och är helnöjd. Jag har även Yale Doorman inkopplat till larmet och det funkar klockrent! Smidigt när man ska ha hem hantverkare etc.

Det går att komma undan billigare med andra alternativ om det är priset som är det viktigaste.
verisure är dyrt och katastrofala grejer, enda anledningen att det är så många som har verisure är marknadsföring i mängder. Tyvärr faller folk för det och binder upp sig med ett riktigt skräplarm i många år.

är inte alls ovanligt att folk betalat 50000 till larmfirman, och det bara fortsätter ticka.

kolla istället på SPC, ta in en riktig installatörsfirma och se vilket ordentligt larm du får för mindre än 50 000, sen slipper du månadskostnad helt o hållet :)
 
S SueCia skrev:
verisure är dyrt och katastrofala grejer, enda anledningen att det är så många som har verisure är marknadsföring i mängder. Tyvärr faller folk för det och binder upp sig med ett riktigt skräplarm i många år.

är inte alls ovanligt att folk betalat 50000 till larmfirman, och det bara fortsätter ticka.

kolla istället på SPC, ta in en riktig installatörsfirma och se vilket ordentligt larm du får för mindre än 50 000, sen slipper du månadskostnad helt o hållet :)

Dyrt, men skräp håller jag inte med om! Kan du motivera varför det är skräp? Har du haft Verisure själv?
 
S
Tommytommytommy Tommytommytommy skrev:
Dyrt, men skräp håller jag inte med om! Kan du motivera varför det är skräp? Har du haft Verisure själv?
Batteridrivet, kan inte programmeras själv, extremt fyrkantigt, inga logiska vilkor, funkar inte ihop med säkra låssystem, du har väktare med fullt tillträde till ditt hus dygnet runt med behörighet att stänga av ditt larm. Kostnaden ÖKAR trots att grejerna blir äldre. Har du dessutom köpt till kameror så har du väktare som kan kolla på dig när som helst :) Fantastiskt!
 
Jag har nyligen skaffat Garda alarm. Var via en vän som var säljare. Det är ett köpelarm med fri installation och tror baspris är 22000kr med då 2 kameror 1 dörrmagnet 1 rökdeckare typ. Dom har räntefri avbetalning. Har funkar fint sedan dec iallafall :)
 
Tommytommytommy Tommytommytommy skrev:
Verisure är dyrt, men det är bra grejer! Jag har själv ett liknande paket som du blivit erbjuden och är helnöjd. Jag har även Yale Doorman inkopplat till larmet och det funkar klockrent! Smidigt när man ska ha hem hantverkare etc.

fick ett erbjudande Sector Alarm som jag skriver ovan. Funkar med Yale Doorman också. Kan tyckta erbjudandet var bättre.
Verisure var lite överkurs kan jag tycka.
Synpunkter?

Det går att komma undan billigare med andra alternativ om det är priset som är det viktigaste.
 
Garda larms säljare vill man inte ens ha in på tomten. Jävligt jobbig typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.