P Putte 9497 skrev:
Möjligtvis kan det ha varit så att alternativt hade man fått byta central eller dra fram en ny grupp som du skriver.

Elektrikern har inte gjort något fel vid själva inkopplingen som jag uppfattar det. Men han kanske inte informerat TS att han kommer skjuta säkringar om han använder ugnen samtidigt som mikron
Kom vi inte fram till att 16A lugnt klarar ugn och micro samtidigt?
 
J Johan41 skrev:
Kom vi inte fram till att 16A lugnt klarar ugn och micro samtidigt?
Joo
 
  • Gilla
Johan41
  • Laddar…
J Johan41 skrev:
Kom vi inte fram till att 16A lugnt klarar ugn och micro samtidigt?
Njaa :rolleyes: Det beror väl på vad du ska ha för ugn och micro?

De flesta inbyggnadsugnar ligger på 3.5 kw, då blir det inte mycket över till en micro om de ska köras samtidigt.
 
2 faser gick till hällen och den tredje till micron.


Man undrar lite om vissa tror att elcentralen är någon sorts kärnkraftverk där man kan hämta mer ström bara man ansluter fler säkringar....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Man undrar lite om vissa tror att elcentralen är någon sorts kärnkraftverk där man kan hämta mer ström bara man ansluter fler säkringar....
Men, men, O3:an ger just nu 1442 MW borde inte det räcka ;)
 
MathiasS MathiasS skrev:
2 faser gick till hällen och den tredje till micron.


Man undrar lite om vissa tror att elcentralen är någon sorts kärnkraftverk där man kan hämta mer ström bara man ansluter fler säkringar....
Det kan man om man säkrar upp huvudsäkringen och byter kablar så kan du styra en bordell
 
Säg hellre "en snabbmatsrestaurang" - massor av spottar, fritöser, stekbord, ...

Den typ av etablisemang Du hänvisar till inbillar jag mig brukar ha rätt så dämpad belysning, och inte mycket mer i förbrukning - riktigt energisnålt med andra ord!

;)
 
Om det nu är bordeller man har erfarenhet av så får man väl relatera till det. Själv har jag ingen större insikt i bordellverksamheters elförbrukning.
 
  • Haha
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
S Soltorp40 skrev:
Säg hellre "en snabbmatsrestaurang" - massor av spottar, fritöser, stekbord, ...

Den typ av etablisemang Du hänvisar till inbillar jag mig brukar ha rätt så dämpad belysning, och inte mycket mer i förbrukning - riktigt energisnålt med andra ord!

;)
Beror lite på rökmaskiner, roterande stänger och laddarna till diverse massage apparater.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Om det nu är bordeller man har erfarenhet av så får man väl relatera till det. Själv har jag ingen större insikt i bordellverksamheters elförbrukning.
Det var ett skämt
 
P Putte 9497 skrev:
Det var ett skämt
Så även mitt inlägg. Ironi är som bäst utan smileys.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Från Göteborgs horisont hugger man la gärna på alla öppningar ;-)

Uttalet skall dock vara så att ingen tar det på allvar - utom några få svaga, men det är rimligt att behöva förklara roligheterna för exempelvis Stockholmare...

OBS: inte heller denna inlaga får tas på alltför stort allvar, även här är det glimten i ögat som gäller...:D, tillsammans med uppskattning på svaren!

Och en god natt önskas till alla som suddar uppe vid denna timme, till och med om Ni "forskat" (torskat?) i elförbrukningen inom nöjeslivet för att kunna skriva mer välgrundade inlägg i denna tråd... :giggle:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.