Staffans2000
Hejsan mannar!

Jag har fått en ny läsplatta från jobbet. Ny och ny förresten. Någon har använt den innan.
Abret är att när jag loggar in med mitt gamla Googlekonto visade denna bild. Jag kommer inte längre. Den bara repeteras.
Vad att göra.

Skärmdump av en läsplatta som visar Google-kontoverifiering med textfält för e-post eller telefonnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Staffan
 
Tja...är det en tjänstepadda så släng den på din chef! :geek:

Men det måste väl gå att resetta den så att den glömmer vad den gjort tidigare?
 
Magnus E K
Tydligen någon (ny?) säkerhetsfunktion. Hittar följande:

"If you reset a phone with FRP enabled, you have to provide the user name and password for the last Google account that was registered with the device. You will not be able to change to a new account or a new password until this has been done."

från https://support.google.com/android/thread/14797570?hl=en

(snackas om telefon där men antar att det gäller surfplatta också)
 
Vet inte riktigt men Google håller reda på vad gör på nätet och då måste du kanske ha ett konto hos dom, det för all reklam dom ska koppla oss till, har du provar med att fixa en ny mailadress. DU/VI bestämmer inte utan det gör Google.
Det är detsamma med Microsoft, numera ägare av otal sajter och företag , du ska ha ett Microsoftkonto för att kunna använda något, om man göe ett avtal om konto så är man rökt. Läses villkoren ( kallas även det finstilta ) så godkänns att allt du gör i avseende med inlogg på Microsoftkonto, så äger Microsoft rätt att använd det för överföring/försäljning till tredje part.
Detsamma gäller det er datorer som har Windows, dom har blockerat allt som kan vara utanför Windows och har tagit en enväldig kontroll över era datorer. OM jag inte har läst fel nu, så går det inte att säkerhetsstarta Windows från ett USB-minne, då finns bara ett sätt att kringgå detta , att klona en disk
 
R
Vad är det för modell på surfplattan? Vi har haft både xperia och TAB modeller på jobbet som blivit återlämnade när folk slutat men det har gått att nolla dessa fullständigt utan att kunna pinkoder/lösenord från förgående användare.

förvånade mig stort att man kunde göra så, en stulen/låst iPad är värdelös då den inte går att nolla.
En android platta är det fritt fram att stjäla och nolla verkar det som:rolleyes:
 
  • Gilla
Tootiki
  • Laddar…
Fick en läsplatta av min far. Han kom inte ihåg lösenordet och jag kunde inte logga in på mitt konto.
Jag kunde "formatera" plattan och därifrån starta om med nytt konto. Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde bara =) Men eftersom jag gissar att det inte är ditt konto den frågar efter skall du rensa hela plattan.
 
A
Du behöver göra en hel fabriksåterställning. När det inte går att logga in så går det med en kombination av on-knappen och t.ex volymknapparna. Men det varierar med olika modeller. Du behöver ta reda på vad du har för platta och sedan leta rätt på instruktionerna.
 
Säkerhet och säkerhet och säkerhet. Minsta skitapp verkar ju tro sig vara Fort Knox nuförtiden. Och sen hittar en begåvad hacker alltid ett kryphål. Det är så utomordentligt sjafsigt.
 
Staffans2000
Tackar.

Till min stora överraskning lyckades jag efter lite Googlande få plattan i ett "dos:liknande" läge. Där valde jag "factory settings" eller något liknande. Vipps, så var det gjort.
Glad i hågen, tryckte jag i mitt gamla simkort och startade om. Då mindes jag att jag glömt mitt Googlelösenord. Utan det, får jag upp samma bild som i första inlägget.

Går det att radera Googlelkontot från simkortet, så jag kan börja på ny kula.

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Då mindes jag att jag glömt mitt Googlelösenord..
Går det inte som att på samma sätt när man glömt sin kod på andra forum/hemsidor/saiter att få ett nytt tillfälligt genom att uppge mailadress eller telefonnummer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.