G Goni skrev:
Ytong lättbetong 36,5 och 40 mm finns att köpa i Polen. om du vill ha mer info kan du skicka till mig ett mail.

vänliga hälsningar

Goni.
Hej Goni,

Är du fortfarande insatt i ytong från polen?
 
B
Har du jämfört vad det kostar att köpa lättbetongen från en svensk handlare?
Kika på dessa alternativen.
Bauroc vilket är gamla Aeroc - https://bauroc.se/kalkylator/
Xella / Ytong
H+H som går att köpa hos Optimera.

Beroende på var ni bor så är det troligtvis olika fördelaktigt att köpa från olika leverantörer.
Lättbetong är ju tungt och otympligt så frakten utgör en stor del av kostnaden.
Det finns även stora skillnader mellan de olika märkena.
Ytong och H+H har balkar som inte är lika höga som blocken vilket ger ett merarbete för byggaren att sätta allt i samma höjd.
Bauroc har balkar som bygger samma höjder som blocken.

Lycka till i jakten på billiga priser.
Det finns Svenska bolag som kan leverera en trygghet till er när det gäller inköp av byggmateriel.

Mvh
Jörgen
 
J jimmy11 skrev:
:) Har Precis börjat med grunden till nya huset. Och skall sedan mura upp det i Ytong. Finns det någon som kan rekomendera någon Polsk handlare som säljer Ytong och puts . har tänkt mig Ytong block 365mm. Såg på Ytongs hemsida att det finns olika kvaliter på Ytongen någon som vet vad man bör ta för kvalite. Tacksam för svar
Hej, passa på att också kolla Aircrete, det är ett holländskt bolag men de har fabriker runt om i världen, jag har nyligen blivit klar med mitt hus som jag byggde med deras block (i Mexiko) och resultatet är mycket bra.

Karl
 
M Mari3672 skrev:
Hej Goni,

Är du fortfarande insatt i ytong från polen?
Är också intresserad av ytong från Polen, hojta gärna till/ Danne
 
vi håller på att undersöka marknaden. Är ej ännu klara att beställa. Just nu tycks det som att priserna på lättbetong från utlandet via svensk importör är hälften mot de svenska! Kanske ännu billigare om man köper direkt från Polen/Baltikum!
 
trähandtag trähandtag skrev:
vi håller på att undersöka marknaden. Är ej ännu klara att beställa. Just nu tycks det som att priserna på lättbetong från utlandet via svensk importör är hälften mot de svenska! Kanske ännu billigare om man köper direkt från Polen/Baltikum!
Det var det när vi köpte våra också.
 
Tack.
Vill du berätta vilken som var leverantören? Du kan ju skicka ett pm.
 
X xLnT skrev:
Det var det när vi köpte våra också.
Skulle också gärna vilja veta vart du köpte om du vill dela med dig?
 
M Mari3672 skrev:
Skulle också gärna vilja veta vart du köpte om du vill dela med dig?
byggbay.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.