Vad är er erfarenhet av IP-only

  • Installationen är klar allt fungerar som det är tänkt

    27 Röster 64,3%
  • Installationen är klar men det fungerar inte som utlovat

    0 Röster 0,0%
  • Ångrar att jag tecknade avtal

    15 Röster 35,7%
  • Antal röster
    42
Läst runt om Ip-only och man får ju oftast bara höra om alla problem vilket lätt kan vara missvisande... inte för att detta bir perfekt men det skadar inte att försöka att göra en omröstning :)
 
A Arne999 skrev:
Läst runt om Ip-only och man får ju oftast bara höra om alla problem vilket lätt kan vara missvisande... inte för att detta bir perfekt men det skadar inte att försöka att göra en omröstning :)
Saknas det inte något eller några alternativ?
T.ex. Skrivit på avtal, men inget händer.
Vilket vi gjorde för 3½ år sedan.
Har vi fiberanslutning till Internet? Näää :sleep:
 
  • Gilla
esah och 3 till
  • Laddar…
Ok det är ju trist såklart men jag ser inga alternativ så jag oroar mig mer för att lägga pengar på något som kommer ställa till problem. Blir det inget så blir det inget, ingen större skada skedd. Om dom däremot har sönder tomten eller levererar fiber som krånglar blir man ju trött....
 
Väntar också på installation sedan 3 1/2 år.

Edit: då passar kanske alternativet Ångrar mig: ångrar att vi inte skrev in vitesbelopp för försening.
 
men om ni väntat så länge är det väll inga problem att gå ur?
 
Jag hade inga problem att lämna IP-only efter drygt två år av ingenting. Men jag har hört och läst om motsatsen också. Vet inte om det handlar om tur, ändrade policys eller hur långt de kommit i projektet.

Hur långt de kommit verkar IP-only knappast ens veta själva. När jag gjorde upp med dom om att kliva av så påstod de att de inte tagit byggbeslut. Å andra sidan fick jag brev i höstas om att de påbörjat projektering i fält.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Saknas det inte något eller några alternativ?
T.ex. Skrivit på avtal, men inget händer.
Vilket vi gjorde för 3½ år sedan.
Har vi fiberanslutning till Internet? Näää :sleep:
Hos mig var det rätt snabba med att gräva ner slangen till fibern på tomten, sedan har det inte hänt något på 3-4 år.
 
  • Gilla
aiskylos2
  • Laddar…
M mattoys skrev:
Hos mig var det rätt snabba med att gräva ner slangen till fibern på tomten, sedan har det inte hänt något på 3-4 år.
Samma här. Ett rör från yttervägg till innervägg i tvättstugan och två burkar på tvättstugeväggen.

Men i förra veckan kom förlag till avtal om markförläggning, karta osv.
Intrångsersättning vid förläggning av rör är angivet till 6 kr per meter :love:
 
A Arne999 skrev:
men om ni väntat så länge är det väll inga problem att gå ur?
Ingen annan har kommit med erbjudanden, så det har inte känts värt det att säga upp...
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Samma här. Ett rör från yttervägg till innervägg i tvättstugan och två burkar på tvättstugeväggen.

Men i förra veckan kom förlag till avtal om markförläggning, karta osv.
Intrångsersättning vid förläggning av rör är angivet till 6 kr per meter :love:
Intrångsersättning från IP Only har jag inte hört talas om ens när fiber dragits till grannar. Hur gick det till?
.
 
G gråsten skrev:
Intrångsersättning från IP Only har jag inte hört talas om ens när fiber dragits till grannar. Hur gick det till?
.
De har helt enkelt skrivit det i MARKUPPLÅTELSEAVTALen, som jag fick för påskrift.
Vi har rätt stora tomter, så det skulle kanske göra en tusenlapp för mig. Who cares?
 
Sedan när började IP Only ge ersättning för markupplåtelserna? Innebär avtalen ledningsrätt?
Det var aldrig tal om ersättning vid de hundratals markavtal som vi byombud ordnade åt IP Only på mellersta Öland för ett par år sedan.
 
G gråsten skrev:
Sedan när började IP Only ge ersättning för markupplåtelserna?
Vet ej när det började. Vi fick avtalet för underskrift nu i januari 2020.
G gråsten skrev:
Innebär avtalen ledningsrätt?
I avtalet står det så här:
1.1 Fastighetsägaren upplåter rätt till Ledningsägaren att anlägga, nyttja, underhålla och förnya ledningen med tillhörande anordningar. Rättighetens sträckning framgår på bilagd karta.
1.2 Ledningsägaren äger tillträde till fastigheten för ledningens anläggande, nyttjande, underhåll och förnyelse.


Inga märkvärdigheter som jag kan se.
 
Hur ser formuleringen ut som medger meterersättning?
 
G gråsten skrev:
Hur ser formuleringen ut som medger meterersättning?
De är bara en ruta i blanketten MARKUPPLÅTELSEAVTAL - Optofibernät
Så här ungefär:
Del av dokument med texten "Intrångsersättning 6 kr per meter".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.