Hej,
Jag mixtrade i nätverksinställningarna i spc:n och nu kan jag omöjligt komma åt den. Satte ett statiskt ip-nummer på spc:n 192.168.1.125. Routern är 192.168.1.1 och reset:ad så borde inte vara några konstigheter men ser inte fast koppling. Någon som har en idé? Jag ser på möp att jag är i installatörsläge. obs är ingen nätverksexpert.
 
RilleRock
J JSNIP skrev:
Hej,
Jag mixtrade i nätverksinställningarna i spc:n och nu kan jag omöjligt komma åt den. Satte ett statiskt ip-nummer på spc:n 192.168.1.125. Routern är 192.168.1.1 och reset:ad så borde inte vara några konstigheter men ser inte fast koppling. Någon som har en idé? Jag ser på möp att jag är i installatörsläge. obs är ingen nätverksexpert.
Vilken fw har du på ca?
Vilken ipadress står det i map under kommunikation>Ethernet>Ipadress?
 
J JSNIP skrev:
Hej,
Jag mixtrade i nätverksinställningarna i spc:n och nu kan jag omöjligt komma åt den. Satte ett statiskt ip-nummer på spc:n 192.168.1.125. Routern är 192.168.1.1 och reset:ad så borde inte vara några konstigheter men ser inte fast koppling. Någon som har en idé? Jag ser på möp att jag är i installatörsläge. obs är ingen nätverksexpert.
RilleRock RilleRock skrev:
Vilken fw har du på ca?
Vilken ipadress står det i map under kommunikation>Ethernet>Ipadress?
Det ordnade sig.
fw ver. 3.6.6
5300
Hade pinkod i map för installatör så ställde om till DHCP-läge som det var innan. Säkert ngt enkel inställning för den insatte. Hur som helst fungerar allt nu.

Jag har också likande problem med en spc 4300 som vad tanken att min far skulle ha men som nu bara ligger i en påse. Köpte beggad länge sedan där jag inte har pinkod. Går det då att göra en hardreset på något sätt? provade en knapp på kretskortet som verkar som det ska till något mer.
 
RilleRock
J JSNIP skrev:
Går det då att göra en hardreset på något sätt? provade en knapp på kretskortet som verkar som det ska till något mer.
Håll inne den gule knappen upp till höger på kretskortet tills det börjar pipa i map så kan ni fabriksåterställa den.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Håll inne den gule knappen upp till höger på kretskortet tills det börjar pipa i map så kan ni fabriksåterställa den.
Då står det på efter jag valt ja till föbr.återst. låskod: (4-siffror). Är den då "operatörslåst"? :surprised:
 
RilleRock
J JSNIP skrev:
Då står det på efter jag valt ja till föbr.återst. låskod: (4-siffror). Är den då "operatörslåst"? :surprised:
Skickar koden på pm.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.