Jag ska byta spottar i badrummet, de ny ska ha 72 mm hål medans de som sitter har 56mm.
Jag trodde att jag skulle kunna sätta den lilla hålsågen inne i den stora men tyvärr var gängan för kort i min hållare, hur gör man då?

mvh Rickard
 
tommib
Monterar en offerbit som man borrar igenom.
 
Hade hoppats slippa spackel/målning dock
 
Jag hade monterat ihop hålsågarna med vanlig bult. En mutter emellan så styr den mindre i hålet innan det stt den större börjar borra.
 
Köp pro fit ,drill & drop
 
En tanke vore ju om du tog en skivbit av något slag och gjorde ett hål i den med den större hålsågen.

Sedan passar du in den skivan över hålet du vill borra upp och håller fast den ordentligt mot taket medan du då använder hålet du nyss gjorde som styrning när du borrar upp det.

Enda frågan är om man lyckas hålla den skivbiten tillräckligt stadigt så den inte glider iväg. Kanske någon form av gummilist eller något på den som greppar lite i taket utan att ge märken.
 
  • Gilla
Jensa86
  • Laddar…
7ender
Peta in en avlång träbit i hålet och limma fast, så har du nåt att sätta hålsågens mittborr i. Når inte borren in kan du skruva fast en träbit till i den som är limmad.
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
Om det är gips kan du ta en kniv eller liten såg och karva upp hålet.
 
Det blev att såga hål i en plyfa och hålla på plats, gick bra på 5 av 6 hål men ändå ok, tack för alla tips!

Rickard
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.