Hej,

Jag har ett läckande rör (egentligen gummipackning) direkt under diskhon, från området som är ämnat för diskstället och behöver hitta en leverantör för en ny packning.

Röret ser ut som ett dammsugarmunstycke och är fast skruvat i dräneringshålet (se bild).
Munstycket är är 35 * 65 mm.

Är det någon som känner igen märket och hur man kan få tag på en ny packning eller munstycke?
 
  • Läckande rörmunstycke och dess gummipackning på ett kaklat golv, bredvid ett diskställ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller ett grått rörliknande munstycke mot kakelvägg, avsedd för diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller ett grått rörliknande munstycke med en integrerad diskställsdel, framför kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller ett silverfärgat rörmunstycke under diskho, likt ett dammsugarmunstycke, mot kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Läckande rör som liknar ett dammsugarmunstycke i rostfritt stål diskho.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller ett svart rörliknande föremål med gummipackning, liknande ett dammsugarmunstycke, mot kaklad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Läckande rör som liknar dammsugarmunstycke under diskho med synlig gummipackning och vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ingenting är skadat eller trasigt så skulle jag nog bara montera ihop det med nå strängar vanligt packningssilicon för bilbruk.
 
Kan du ta reda på vad det är för märke på diskbänken? Frågar du tillverkaren så har de säkert reservdelar. Utloppet ser snarlikt ut på min Franke diskbänk.
 
Tack! Bra idé!



S Stefan1972 skrev:
Om ingenting är skadat eller trasigt så skulle jag nog bara montera ihop det med nå strängar vanligt packningssilicon för bilbruk.
 
N NoOne2k skrev:
Kan du ta reda på vad det är för märke på diskbänken? Frågar du tillverkaren så har de säkert reservdelar. Utloppet ser snarlikt ut på min Franke diskbänk.
Har inte hittat något namn, men ska undersöka!

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.