Är det någon som har ett tips om var jag kan hitta 5-10 meter 12 mm PEX värmerör? Hittar bara hela rullar eller tveksamma kvaliteter. Dvs det är oklart om röret är diffusionstätt. Helst i Skåne.
 
Kolla rinkabyrör.se dom har snabb leverans och bra pris
 
De är bra men kapar inte rullarna.
 
Enklaste måste väl vara att ringa en rörmokare, gärna en liten firma med en eller två gubbar.
@Paul-Staffanstorp kanske kan tipsa om någon
 
Det kan vara en väg. Jag behöver inte ens allt i en bit. Korta länger duger - halv meter eller så. Men de bitarna hamnar väl snabbt i närmaste container. Det är nog bara hemmafixare som lägger sånt i bra-att-ha-lådan.
 
Det är inte ens lätt att få tag i från en rörfirma för oftast lägger de kraftigare än 12mm vad jag vet.
 
Hornbach säljer ju pexrör på lösmeter?
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Det är inte ens lätt att få tag i från en rörfirma för oftast lägger de kraftigare än 12mm vad jag vet.
Jag har börjat förstå det. :(
 
MathiasS MathiasS skrev:
Hornbach säljer ju pexrör på lösmeter?
Bara 15 mm pex. 12 mm är bara på rulle och beställningsvara. 15 mm skulle fungera om det inte var för klämkopplingarna som blir för stora för det utrymme som finns. De ska sitta bakom en Wanpan-panel.
 
Jag har lite spill med uponor 12mm pex

3x1 m och en färdig 10m i hel längd.
 
  • Uponor 12mm PEX-rör i olika längder på ett betonggolv med personens fötter synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För värmeändamål?
 
N NOP skrev:
För värmeändamål?
Yes. Är ju för vattenburen golvvärme. Hur varmt vatten pratar vi om?
 
A atomlab skrev:
Jag har lite spill med uponor 12mm pex

3x1 m och en färdig 10m i hel längd.
Uponor borde ju vara för golvvärme. var i Stockholm håller du till? Jag är intresserad av hela partiet.
 
A atomlab skrev:
Yes. Är ju för vattenburen golvvärme. Hur varmt vatten pratar vi om?
Hur mycket vill du ha för rören? Jag vill ha både småbitarna och 10-meterslängden. Var i Stockholm finns de?
 
Finns i sthlm ute i nacka. Något sympoliskt som går att äta eller dricka verkar lämpligast.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.