fgo fgo skrev:
Kolla så att AC är i bockat under läge i domoticz.
Mina proove ligger under det protokollet.
Och jag har för mig att protokollet rubicson fick flera andra protokoll att fungera dåligt.
Okey, körde du med manuell eller automatisk ad av switch?
På manuell om jag väljer AC så får jag 5 fält att fylla i, vad ska dessa vara (Idoch Unit code) ellerdet kanske inte behövs alls?

Antar att du körde manuellt eftersom du fick välja AC.. rätt?
 
jag har nog kört manuellt på allt jag lagt till.
undra om jag inte tog nåt random nummer för att synca dessa.
 
Hej,
Installerade du via Manuell eller automatisk add i Domoticz?
Antar manuell eftersom du fick välja AC, eller fattar jag fel?
 
Ops - såg nu min dubbelfråga.. bortse från sista inlägget!
Sedan uppdaterades inte av nån anledning..
 
Hej,
Lyckades nu får till några enheter med Proove.
Uppdaterade min RFXcom till senaste firmware och använde AC med random Id som tipsades.
Funkar nu med Domoticz både på Raspberry och Synology NAS.
Tack!
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Hej,

Någon som vet om Nexas nya brandvarnare FS-558/RF funkar med RFX:en ??
 
Jag har ett par av dessa, fungerar bra!
Frysen
Kylskåpet
3D-skrivaren
bla
 
  • Skärmbild av ett övervakningssystem som visar olika temperaturmätvärden för hushållsapparater och rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bsba
  • Laddar…
T Thall skrev:
Någon som vet om Nexas nya brandvarnare FS-558/RF funkar med RFX:en ??
Försöker få det att lira nu men lyckas ej, någon annan som har lyckas kanske?
 
C
Var inne och läste i denna tråd igår och så av en händelse blev den lyft idag :)
Är det någon som har koll på om det finns någon 433MHz-gateway firmware som bygger på öppen källkod så att man själv kan dona med enhetsstödet? Har kollat på RFXtrx och Rflink gateway men ordinarie firmware för dessa är proprietär (om än gratis) så vitt jag kan se?
 
Någon som vet hur man får in skymningsreläet LBST-604 i Domoticz? Har ett sedan tidigare som tyvärr slutat fungera. Nu har jag köpt ett nytt men kommer inte ihåg hur tusan man får in sensorn i Domoticz. Trodde den skulle dyka upp automatiskt som tempsensorerna gör men tyvärr inte.Tycker jag har testat alla möjligheter utan framgång. Någon som har något tips?

Edit: Det visade sig att Rpi:n inte tog emot signaler från någon sensor. Efter en omstart så funkar det. Då känner den av signalen från skymningsreläet när man klickar på "Lär in lampa/brytare".
 
Redigerat:
D d0nnie skrev:
Svarar min egen fråga men jag lyckades få det att funka med den senaste PRO1 firmware 1032 från [länk]
Hej,

Minns du hur du gjorde för att få det att fungera? (Nexa FS-558/RF). Jag har installerat Pro1 firmware, men sedan då?
 
Hoppas denna tråd lever.

Har köpt en Telldus temperatursensor/hygrometer som ska vara kompatibel med RFXtrx433 som jag kör via VeraLite.

Problemet är att min RFXtrx433 inte hittar sensorn trots att jag har satt på automatic creation. Mina Oregon-sensorer hittas utan problem. Vad kan vara fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.