Hej.

Kanske fel forumsdel, men jag chansar....

Jag är i behov av att ordna lite mer förvaring ute i sommarstugan och har då sett att det säljs monterbara containers hos diverse återförsäljare. Tanken är att förvara icke fuktkänsliga prylar i den.

Har inte riktigt tid att bygga mig ett större förråd, så det är därför jag har halkat in på dessa. Någon som har erfarenhet av en sån här container?
 
  • Monterbar container i metall för förvaring utomhus med dörr och stödhörn i rött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kommer troligtvis få stora problem med kondens om du inte kör med värme/avfuktare.
 
Vi har en på jobbet, den fyller sin funktion, hur den står sig prismässigt mot andra alternativ vet jag dock inte. Min känsla är att den inte är speciellt inbrottssäker, batteridriven vinkelslip så är det bara att ta upp ett hål.
 
Hemmakatten
En isolerad container, kanske?
 
Tack för svaren.

Grejen är att det finns ingen möjlighet att få en "riktig" container på plats (isolerad eller oisolerad) pga husets placering och tomtens utformning. Alternativen är helt enkelt att antingen bygga något eller köpa något som man kan bära dit i delar. I dagsläget har jag en enkel bod som är alldeles för liten och alldeles för enkel att ta sig in i...mitt största behov är att kunna förvara tex däck och annat som inte är direkt fuktkänsligt. :)
 
jag är nöjd med min, har en med maxmått.
 
Martin C O Ekblom Martin C O Ekblom skrev:
jag är nöjd med min, har en med maxmått.
Låter bra. Skaplig kvalité?
 
den står direkt på marken och den har inte börjat ge vika än, 5e året nu. Det är tunn plåt men den fyller sin funktion för mig. Men det går inte att jämföra med en riktig container.
 
Tänkte att jag skulle uppdatera hur det blev med det här, köpte en tre meters och har den både till förvaring men även som "verkstad" med en liten arbetsbänk och verktygsvagn. Funkar fint, inga direkta problem med kondens. Rekommenderar dock att man köper till låsbommen som finns som tillbehör. Det är såklart ingen riktig container sett till plåttjocklek osv, men jag ser inte att den skulle vara direkt superenkel att bryta sig in i. Iallafall inte enklare än det typiska förrådet eller boden på tomten.

Enda jag ångrar är att jag inte köpte en större på en gång :crysmile:
 
  • Gilla
Martin C O Ekblom
  • Laddar…
vad är det för fabrikat TVR S?
 
O Olaf3 skrev:
vad är det för fabrikat TVR S?
Kovobel, nått tjeckiskt. Köpte min i Örebro hos trailercentralen.
 
Gammal tråd som jag inte sett förrän nu men...
Jag har 4 st sådana containrar av 3-meterslängden.
Instämmer med tidigare kommentarer att dom är lite tunna i plåten kanske, men i övrigt stabila.
Det regnar inte in och dom är mustäta. Däremot blir det ibland kondens eller invändig frost vid snabba extrema väderomslag. Inget som påverkar normal förvaring av "prylar" till trädgården eller liknande grejer.
 
Wow, fyra st :) Har du provat att montera ihop två stycken tre meters nån gång? Har sett att dom säljer en sats för det...
 
T TVRS skrev:
Wow, fyra st :) Har du provat att montera ihop två stycken tre meters nån gång? Har sett att dom säljer en sats för det...
Nix dom står två och två i bredd, men med lite mellanrum på ca 1 m
I mellanrummet har jag byggt ett enkelt trägolv respektive täckt med takplåt. Där kan man ställa saker som inte behöver låsas in.
Egentligen är det en tillfällig lösning i väntan på bygge av attefallshus etc. Man sånt har ju en tendens att dröja länge ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.