thomas33 skrev:
Jag skrev om en varning för gamla inlägg i början av året, men då var det knappast några som brydde sig.
[länk]
Life sucks:cool:
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Mats skrev:
Om vi istället kallar det informationsruta så blir det bättre tycker jag då det speglar vad det är vi vill åstakomma och gärna då med en trigger på 6 -12 månader mot sista inlägg
Det här tycker jag låter bra!

Och självklart ska TS inte se den här inforutan sitt egna ämne. Vi vill ju som tidigare sagt göra vad vi kan för att alla ska återkoppla i sina egna trådar :)
 
Största problemet är att de föreslagna trådarna väljs enbart beroende på titeln, ofta är det inte så relevant
 
thomas33 skrev:
Jag skrev om en varning för gamla inlägg i början av året, men då var det knappast några som brydde sig.
[länk]
Du kanske kan se den här diskussionen som ett informellt trådlyft? ;):rolleyes:
 
Jag är personligen emot att införa en popup eller en text som tar upp värdefull plats på skärmen men jag kan tänka mig att vi lägger till en liten röd text på max en rad i mobilens normalt 375 pixlars bredd kanske under ”Svarar i ämnet: Är det ett trådlyft?”.

Mobilskärm som visar ett inlägg på diskussionsforum med förslag om röd text med en ritad pil som pekar på texten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur lång tid från det att sista inlägget gjordes tycker ni att det ska gå innan denna lilla text dyker upp - 2 år, 3 år eller något annat?
 
någonstans 6 mån - 2 år tycker jag.
Det är inte helt ovanligt att den nya skribenten ställer en fråga till TS
 
En popup klickar man ner när man har tagit del av meddelandet, så den tar ju ingen plats alls jämfört med en extra rad text.
2-3 år är alldeles för lång tid. Har det inte skrivits i en tråd på några månader finns det anledning att tänka en extra gång innan man svarar.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker också att ett halvår känns mer lagom. Eller ännu kortare, det är nog få trådar som vilat mer än tre månader som i egentlig mening kan sägas vara vid liv.

Sen är det förstås tråkigt om nya användare avstår från att skriva i en tråd för att den är gammal. Jag tror exempelvis att man ska avstå från röd text, skulle föredra blå eller orange text, eller kanske en gul bakgrund. Hellre inte varna än att skrämma bort tänker jag. Jag stör mig förvisso på vissa trådlyft även jag, men i ärlighetens namn upplever jag problemet oftare som att någon inte orkat läsa tråden än att den är gammal i sig.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Man kanske kan ha en text typ "Du vet väl om att tråden är gammal?", det är väl ingen som ska bli skrämd av det.

Popup blir bäst.
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Vi kommer försöka fixa en popup. Jag har nu lagt till den på vår att göra-lista och den kommer så småningom men jag vågar inte lova exakt när.

Tack för feedback!
 
  • Gilla
Mats och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.