Hej
Jag har olika frågor jag vet inte om ni kan hjälpa mig frågor är.
1- Varför är det viktigt att skydda fönsterglas och färdigmålade ytor när man målar med lasyrfärg.

2. Vilken grundfärg skall man använda när träytan skall färdigmålas med rödfärg.

3. Nämn några faktorer som påverkar och angriper ytor utomhus.
 
2. Rödfärg utspädd med vatten = grundfärg.
3. Menar du just fasader? Isåfall fukt, smuts, temperaturer.
 
JanneJanne123
Får ni studenter inga böcker att läsa nu för tiden? Klart du kan få svar på just de frågorna här, men frågor är ju bara ett stickprov på att du har läst innehållet i boken. Du går miste om en massa kunskap genom att hoppa direkt på svaren på just de här specifika frågorna.
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
B Babol skrev:
2. Vilken grundfärg skall man använda när träytan skall färdigmålas med rödfärg.
Weber rödgrund.
 
Claes Sörmland
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Får ni studenter inga böcker att läsa nu för tiden? Klart du kan få svar på just de frågorna här, men frågor är ju bara ett stickprov på att du har läst innehållet i boken. Du går miste om en massa kunskap genom att hoppa direkt på svaren på just de här specifika frågorna.
Jag tror du avslöjar din ålder. Det finns tyvärr gott om skolor utan böcker som läromedel idag.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Så är det säkert, men inte kan skolan ha förfallit så att internetforum har blivit både lärare och läromedel?
 
Man får vara glad åt att Babol har den goda insikten att fråga här, och inte på t.ex. Flashback.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
JanneJanne123
Säg inte det, tror svaren på Flashback är lite mer utanför boxen :crysmile:
 
Claes Sörmland
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Så är det säkert, men inte kan skolan ha förfallit så att internetforum har blivit både lärare och läromedel?
Ska vi gissa att läraren har ställt frågorna och att vi nu är läromedel.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
1. Lasysen rinner och klottar och är allmänt otrevlig att arbeta med. Det är arbetsamt att skrapa fönsterglasen rena och skrapa och måla om andra ytor som man har klottat på.

2. Skall man måla med vanlig rödfärg utan skadliga plasttillsatser då skall man inte grundmåla alls. Man bara blaskar på rödfärg och gnider in den ordentligt med pensel.
Jag tror inte att det ens finns någon grundfärg på marknaden som fungerar ihop med riktig rödfärg.
Numera finns det ju hur många plastbaserade smörjor som helst som kallar sig rödfärg men de är någonting helt annat.

3. Tänk efter själv så vet du det där!

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.