Ni som bygger Lb-hus: har ni uppgraderat isoleringen? Kostar ca. 50 000 tycker det är mycket pengar men det kanske är nödvändigt?

Egentligen vill man kanske lägga tillvalen på sådant som "syns" nu när man inte har så mycket pengar att lägga på just tillval.

Vilka tillval är viktigast? Hur resonerar ni?
 
Nej, vi har inte uppgraderat isoleringen (till vilken tjocklek förresten?).
Sådant som inte syns: Vi har tagit skivor bakom gipset överallt, isolerade innerväggar + aluminiumbeklädda fönster.
 
MG68...vilket hus har ni byggt/bygger ?
 
Vi bygger ett eget ihopkok.
En förlängd Gladan + vinkeldelen från Storspoven med en helt egen planlösning
 
Men då bygger ni ju enligt optima-living standard dvs 240 mm vilket är (eller var) max isolering senast jag kollade. Bygger man ur Ugglan serien så är 170 mm standard med möjlighet att uppgradera till Optima-living standard 240 mm
 
paso skrev:
Men då bygger ni ju enligt optima-living standard dvs 240 mm vilket är (eller var) max isolering senast jag kollade. Bygger man ur Ugglan serien så är 170 mm standard med möjlighet att uppgradera till Optima-living standard 240 mm
Tvungen att kolla:
I den byggbeskrivning vi fått står det 230mm i yttervägggar
 
Jag har fel det skall vara 230 mm inte 240 mm som jag skrev tidigare, minet sviker tyvärr ibland ;D
 
Funderar på ett Pärlugglan med 170 mm isolering. Är det nödvändigt att uppgradera isolering i södra Sverige?
 
Enligt LB själva så tar det lång tid att räkna hem en tjockare isolering, men tydlligen så är det efterfrågat så därför finns det som option nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.