Ytterligare en aktör som vill konkurrera på marknaden.
Skillnaden på dem och andra är väl att dem listar hus som ej är till salu och om man är intresserad så tar dem kontakt med ägaren till fastigheten?

Kan dock inte se vad det kostar eller vem som betalar vad?

Vad tror ni andra?
 
Vad är habity för något då?

Listar hus som ej är till salu? Tar de utdrag ur fastighetsregistret då och drar ifrån de som de hittar på hemnet?
 
S Strontus skrev:
Vad är habity för något då?

Listar hus som ej är till salu? Tar de utdrag ur fastighetsregistret då och drar ifrån de som de hittar på hemnet?
De står att det är en allt i allo tjänst för bostäder.
Enorma summor pengar har satsats i denna app.
Känns rörigt
 
Låter sjukt.
Det är ju rimligtvis bedrägeri att bjuda ut till salu utan att ha avtal med ägaren...... eller?
 
Det beror lite på hur man ser det tänker jag. Vad de då egentligen säljer är ju tjänsten att kontakta ägaren (och att sedan mäkla affären om nuvarande ägaren är med på noterna).

Mer som ”välj vilket hus du vill ha så gör vi vad vi kan för att få det att hända”.
Egentligen inget konstigare än vad andra mäklare gör, vem har inte fått/sett uppslag/utskick i stil med ”vi har köpare som är intresserade av boende i det här området, går du i säljar-tankar?”.
 
Skulle jag få ett sådant skulle jag personligen gå in till mäklarkontoret och be dem dra åt helvete.
 
Tja, det är ju ett alternativ..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.