Hej, ska köpa Viskan Trollö spabad.
Pris på Viskan hemsida och hos återförsäljaren är 63,990:-
Hur mycket kan man förvänta få ned priset?
Eller ska man be dem bjuda på frakt och eventuellt kranbil för lyft?

Tänker mig mellan 55-58k ink frakt om man spelar med 3 återförsäljare låter detta orimligt? Tack linus
 
E
Varför skulle dom sänka priset och bjuda på frakten?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Allt handlar väll om hur mycket marginal de har och hur bra samarbete de har med fraktbolaget. Frågan var om det låter rimligt, inte ifrågandesättande av min frågeställning. Tolkar ditt svar som att min tanke om prutningsmån inte låter rimligt för dig.
 
Om det så är en chokladkaka eller en stor fastighet, och allt däremellan, ibland finns det prutmån, ibland inte. Bara att prova...?
 
Jag tror att du kan förvänta dig att få ned priset med 0:-. Allt mer än det är ren bonus.
 
  • Gilla
Tamazin
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Om det så är en chokladkaka eller en stor fastighet, och allt däremellan, ibland finns det prutmån, ibland inte. Bara att prova...?
Jo det vet jag, prutar alltid. Så mycket, och ihärdigt att jag nästan blir utslängd. Tänkte man kunde få en fingervisning vilket nivå man ska lägga sig på.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
S Strontus skrev:
Jag tror att du kan förvänta dig att få ned priset med 0:-. Allt mer än det är ren bonus.
Lite väl pessimistiskt.
 
Jag gjorde en kanske något märklig upptäckt när det gäller just att försöka köpa Viskan spa. Man verkar ha delat in landet "i egna revir" Jag slängde ut några offertförfrågningar på mail till ca 10 Viskan Spa ÅF. Dom flesta svarade att jag var utanför deras område, nån svarade med prisförslag med avrådde från att köpa på annat än hemorten. Min närmsta butik svarade överhuvudtaget inte ens på min förfrågan och jag fick per telefon nästan tjata mig till att få köpa ett bad som man hade erbjudande på i just den butiken, som absolut inte var min närmsta.

Verkar som sagt finnas nåt uppgjort revir som nåde den ÅF vågar gå över... Har faktiskt aldrig varit med om detta tidigare och jag har köpt mycket saker i mina dagar ska ni veta...
 
Relativt få återförsäljare vad jag kan se. Är ett sätt att hålla priset uppe.
 
Vad blev slutdealen?
 
J jostsweden skrev:
Vad blev slutdealen?
58k ink startpaket. Frakten, inlyftning och installationen fixade jag själv. Bästa 58k jag spenderat, belöning till mig själv för färdigrenoverat hus. Köpte för 1. 4m värderat I nuläge till 2.5m så kunde plocka ut lite lekpengar
 
  • Gilla
jostsweden
  • Laddar…
Vilken ÅF blev det? Funderar på köpa Trollö oxå! Är du nöjd med den?

den jag jämför mot är Nordpool Sarek som kostar 50k.

https://svenskabad.se/spabad/sarek/

L Lainol skrev:
58k ink startpaket. Frakten, inlyftning och installationen fixade jag själv. Bästa 58k jag spenderat, belöning till mig själv för färdigrenoverat hus. Köpte för 1. 4m värderat I nuläge till 2.5m så kunde plocka ut lite lekpengar
 
  • Gilla
Titan123
  • Laddar…
L Lainol skrev:
Hej, ska köpa Viskan Trollö spabad.
Pris på Viskan hemsida och hos återförsäljaren är 63,990:-
Hur mycket kan man förvänta få ned priset?
Eller ska man be dem bjuda på frakt och eventuellt kranbil för lyft?

Tänker mig mellan 55-58k ink frakt om man spelar med 3 återförsäljare låter detta orimligt? Tack linus

Köpte ni det och isåfall, är ni nöjda?
Vi funderar på detta badet nu. Det är ju en djungel!
 
Nöjd än så länge, lagom många jets. Har nästan aldrig igång bubblet när jag badar.
 
  • Gilla
Margus68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.